LEM 2015 català

jean_françois_pauvros&jorgen_tellerJEAN-FRANÇOIS PAUVROS & JØRGEN TELLER (Paris / Copenhague)

Divendres 16 d’octubre, 13 h

Cinemes Texas

Bailèn, 205

entrada lliure

Després del seu pas pels Encontres en l’Espai Temps el 2014, Jørgen Teller torna al LEM amb una altra sessió d’improvisació, ara amb el guitarrista francès Jean-François Pauvros. Teller és un guitarrista danès, músic en el sentit més ampli, amb una llarga trajectòria al darrere i col·laboracions que inclouen, per exemple, a David (Pere Ubu) Thomas. Inquiet i polifacètic, la seva activi- tat s’ha desenvolupat arreu del món, amb projectes que van des de la manipulació de guitarres a la composició per a teatre i dansa,la interacció amb poetes i la participació enesdeveniments conceptuals. No es queda enrere el seu soci d’aquesta nit. Pauvros és un improvisador nat que ha tocat amb, entre d’altres, Arto Lindsay i EvanParker. Les seves actuacions en solo són conegudes per la seva fúria, tècnica i fins i tot humor negre.L’única certesa d’allò que en sortirà de l’escenari compartit entre aquests dos gegants és sens dubte un replantejament dels límits d’aquest instrument. Immillorable obertura del LEM 2015.

naufraguitoEXPOSICIÓ EL NAUFRAGUITO (Badajoz / Barcelona)

Dissabte 17 d’octubre, 19 h

GTS

Igualada, 10

Entrada lliure

Una publicació que neixi de l’impacte del diari personal d’un desconegut al cap del seu futur responsable, mentre aquest fa guàrdia a la caserna, no pot ser una publicació “normal”. I així és com va néixer El Naufraguito, un fanzine artesanal ideat per Ceferino Galán l’any 1989 i que és el Butlletí Oficial de I’Illa Naufragi. El Naufraguito ha guanyat en dues ocasions el Premi al Millor Fanzine al Saló del Còmic de Barcelona (2003 i 2011). El paper de les seves pàgines es retalla, s’enganxa, es manipula i així podem trobar-hi petites sorpreses. S’hi tracten temes molt diversos doncs els escrits, plens d’ironia i fregant de vegades l’absurd, són testimonis autèntics de nàufrags (metafòrics) d’arreu del món. A la fi de El Naufraguito, dins d’una bossa marsupial, es troba El Mininaufraguito, realitzat personalment pel nàufrags que han sobreviscut. L’exposició fa un recorregut històric pels seus 101 números.

sustainerSUSTAINER (Barcelona)

Dissabte 17 d’octubre, 20 h

GTS

Igualada, 10

Taquilla inversa

Sustainer (Àlex Alarcón), va entrar en l’àmbit de l’experimentació amb seqüenciadors i sin- tetitzadors a mitjans dels 90. En aquest període va publicar treballs en segells estrangers, enfocats a la pista de ball, però les seves preferències van evolucionar cap a terrenys menys rítmics, propers a l’ambient i l’electroacústica. Recentment, ha recuperat l’interès per tocar i processar instruments reals, sistemes modulars, i l’amplificació d’objectes quotidians. Mentre es recuperava d’una lesió, Alarcón va començar a treballar amb tot allò que tingués al seu abast: gravadores, pedals i altres aparells aviat van passar a conformar un muntatge en cadena per alimentar enregistraments de ràdio d’ona curta donant lloc a Radiolas, el seu darrer treball, un oceà metafòric de soroll harmònic, amb ones de freqüència que xoquen i es dobleguen en llurs límits. La riquesa sonora resultant convida a l’oïdor a deixar-se arrossegar pel tramat d’ones de ràdio expandides.

vaira_photo_by_carles_pradas

VAIRA (Barcelona)

Dimecres 21 d’octubre, 20 h

GTS

Igualada, 10

ENCONTRE EN L’ESPAI TEMPS

Taquilla inversa

La setena vida de Kaspar Schwarz (un home amb cara de gat que apareix sota diferents iden- titats al llarg del segle XX) és una novel·la de Carles Pradas i VAIRA n’és una mena de banda sonora, composada i interpretada en directe per l’Olivia Mateu (Tirana) i l’Albert Espuña (Gúdar).Les projeccions que acompanyen la posada en escena les ha preparat el propi Pradas. La peça consta de quatre moments que corresponen a quatre capítols del llibre: La Infància, La Gran Guerra, Efectes Paranormals i Kaspar Schwarz finalment. Es tracta d’un paisatge sonor on la música – plàcidament hipnòtica amb alguns passatges repetitius que criden a la malen- conia més que a la histèria – es fon amb les imatges i les paraules per a transportar-nos a l’univers difós de la novel·la. VAIRA no es prodiga gaire als escenaris i aquesta n’és una oportunitat única de gaudir-la en directe.

lali_barriere

LALI BARRIÈRE  (Barcelona)

Dijous 22 d’octubre, 21 h

Soda bar

Guilleries, 6

Tiquet 5€ (2 concerts)

Música, programadora i matemàtica barcelonina, Lali Barrière compagina l’activitat artísti- ca amb la investigació, i la docència en matemàtiques i programació creativa. Els seus inte- ressos musicals i artístics l’han portat a aplicar els seus coneixements matemàtics a l’ús crea- tiu de la programació. Improvisadora amb objectes amplificats, treballa també amb disposi- tius electrònics casolans, gravacions de camp i programació, amb un enfocament minimalista. A més de les actuacions en solo, toca amb varies formacions estables: A=B, amb Ferran Fages; árum, amb Juan Matos Capote; blaast, amb Alfredo Costa Monteiro; Un coup de dés, amb Marta Sainz i ziz, amb Eduard Márquez i Ferran Fages. La llista d’artistes amb els que ha col·laborat és interminable. Així mateix, ha actuat en els festivals més prestigiosos de músiques avançades. En les seves aparicions en directe, que tenen un punt de performàntic, juga amb els silencis de la mateixa manera que ho fa amb els sons més insospitats.

the_international_nothing_photo_by_martin_blazicek

THE INTERNATIONAL NOTHING (Rennes/Berlin)

Dijous 22 d’octubre, 22 h

Soda bar

Guilleries, 6

Tiquet 5€ (2 concerts)

Autodefinits com a “duo psicoacústic de clarinets”, The International Nothing és un duet resident a Berlín, format l’any 2000 pels clarinetistes i compositors Kai Fagaschinski i Michael Thieke. Han publicat tres discs amb el segell japonès Ftarri i han actuat arreu del món. Totes les composicions són obra dels dos músics a l’ensems, i es van construint en un llarg procés de prova i error calibrat per l’oïda de Fagaschinski i Thieke fins que el resultat és satisfactori. Emprant un seguit de tècniques avançades, com l’ús de tons diferencials, freqüències de pulsació i multifonies, assoleixen una música que hom diria electroacústica úni- cament amb dos clarinets. D’aquesta manera, les peces adquireixen una bellíssima i serena fondària amb múltiples capes sonores d’una inusitada calidesa. No us ho perdeu.

alguns_homes_bons

ALGUNS HOMES BONS (Barcelona/Berlin)

Divendres 23 d’octubre, 22 h

Hangar

Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40

Tiquet 5€ (2 concerts)

Projecte de Genís Bagés, músic català resident a Berlín on forma part activa de l’escena musical de la ciutat, Alguns Homes Bons està constituït per joves integrants de formacions jazzístiques o properes al jazz i al jazz rock més innovador i trencador, com son el Free Art Ensemble, la David Mengual Free Spirits Big Band i Hipopòtam. Ara, Pol Padrós (trom- peta), Joan Mas (saxo alt), Marcel Bagés (guitarra elèctrica), Àlex Reviriego (contrabaix) i el mateix Genís Bagés (bateria i composicions) ens presenten el seu primer treball discogràfic, Golluts, amalgama de noves sonoritats i textures que giren al voltant del free jazz o el jazz més elèctric i expressionista, amb profusió de canvis rítmics i d’intensitat, amb un so fresc i trepidant, sempre amb un denominador comú: la lliure improvisació.

kasper_t_toeplitz

KASPER T. TOEPLITZ (Paris)

Divendres 23 d’octubre, 23 h

Hangar

Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40

Tiquet 5€ (2 concerts)

Kasper T. Toeplitz és un compositor i baixista polonès resident a París que es mou entre la composició ortodoxa i la música electrònica sorollista. Va visitar el LEM 1997 amb Sleaze Art, la seva contundent orquestra de guitarres i baixos elèctrics. Ha rebut nombrosos premis de festivals arreu del món i porta a terme una ingent activitat. Amb uns referents que van de Stockhausen a Godflesh, Toeplitz integra els ordinadors en la seva obra, ja sigui en la com- posició o com a instrument en directe, treballant amb el soroll electrònic pur o bé en conjunció amb instruments tradicionals. En aquesta ocasió, Toeplitz tocarà les peces Elephant & Cat (composició pròpia) i Fluster (del desaparegut Zbignew Karkowski). Escoltar la música de Toeplitz és un repte doncs posa en qüestió la noció convencional de bellesa, però posant l’atenció requerida s’obté la recompensa d’una experiència veritablement interessant i única.

PentinatLula portada

PENTINA’T LULA (Barcelona)

Dissabte 24 d’octubre, 21:30 h

Continental

Providència, 30

Tiquet 5€ (2 concerts)

Pentina’t Lula és un grup d’electro-punk garatge format per les germanes Pantinat, Anna (veu i teclats) i Laia (bateria electrònica) juntament amb Lula Thomas (baix). Juntes, lluiten per a què Catalunya es converteixi, a la fi, en un matriarcat republicà. La seva missió és donar-li al país, la New Wave que necessita. Al 2013 van ser seleccionades per a aparèixer a la recopilació Hits With Tits i, a partir d’aquí, han realitzat nombrosos concerts arreu dels Països Catalans. Durant el 2015 van crear un espectacle per acompanyar el poemari Desobte, un estiu, escrit per la seva cantant, Anna Pantinat, participant, entre d’altres al festival Poesia i+ de Caldes d’Estrach. Actualment, es troben en fase de preparació del que serà el seu primer disc Escapi del Rock! amb el segell Repetidor Disc. Insolència urbana i electricitat vitamínica per a construir la nit.

wunderkammer

WUNDERKAMMER (Barcelona)

Dissabte 24 d’octubre, 22:30 h

Continental

Providència, 30

Tiquet 5€ (2 concerts)

Wunderkammer (literalment, cambra de les meravelles, els indrets on, en l’època de les grans exploracions, es col·leccionaven una multitud d’objectes rars) és el projecte col·laboratiu i obert a l’experimentació etnològica entre Enrique Doza i Xavier Riembau. Enrique Doza és artista gràfic, músic, activista, responsable de Tienda Derecha, TD Papeles i TNT. Ha estat membre de bandes com Perro Roboto a la seva Veneçuela natal o Las Burning Ladillas ja instal·lat a Barcelona. Per la seva banda, Xavier Riembau és dj sota el nom de Diego Armando, membre dels col·lectius Finis Africae i Infra Dj’s i responsable del progra- ma a Scannerfm Soroll de Fons. Els seu directes són imprevisibles, improvisacions sonores pel planeta Terra i el més enllà . Amb l’ajuda d’un mixer, uns plats, un grapat de pedals, caixes de ritmes i teclats, porten el viatge ar acons que ni ells mateixos han visitat.

agape_2014

ÀGAPE

Diumenge 25 d’octubre, 13 h

Casa Almirall

Joaquín Costa, 33

Entrada lliure

Sinestèsia: experiència sensorial consistent en l’associació de diversos sentits mitjançant la qual la percepció en un sector sensorial és acompanyada de percepcions en un altre o uns altres sectors. L’experiència sinestèsica proposada pel LEM tindrà lloc de nou al Casa Almirall. Música, imatge, paraula i gastronomia servits alhora en capsules sensorials al nostre laboratori multi- disciplinari. Marco Bellonzi, del projecte GulaLab on s’uneixen art, ciència i gastronomia, cuinarà tapes amb ingredients d’acoblament agosarat, sempre amb algun element precuinat industrialment, segell dels nostres temps urbans i urgents. Aquest segell, amb els seus clarobscurs, unirà els platillos amb la música del percussionista Patxi Valera que emprarà un instrument de creació pròpia, l’aquòfon, capaç de generar so aprofitant el degoteig de l’aigua. En sincronia, Víctor Bonetarbolí, poeta, escandirà els versos d’aquest vermut particular.

zozobra

ZOZOBRA (Barcelona)

Diumenge 25 d’octubre, 21 h

Hangar

Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40

Tiquet 5€ (3 concerts)

En un començament, Zozobra (Antonio González, antic col·laborador de bandes com Enough or Too Much) surt de la necessitat de deixar enrere el format cançó. Escollint els instruments més familiars com un Casio SK-5, una loop station, la veu y un món interior molt par- ticular, va reprendre la vessant més recitativa, spoken word si es vol, i va començar a fer con- certs sense pauses; continus. Alguns són temàtics i en ells es va construint una mena de relat sobre el qual es van llençant acords, paraules i enregistraments. D’altres són més improvisats, però sempre amb el propòsit des d’un bon començament de no repetir-ne cap i sotsobrar davant del públic si és necessari. Directes esmolats i intensos, que es mouen entre el soroll i la lírica. Música per al naufragi.

25_hombres

25 HOMBRES (Girona / Ciutadella)

Diumenge 25 d’octubre, 22 h

Hangar

Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40

Tiquet 5€ (3 concerts)

A l’agost de 2003, 25 HOMBRES, col·lectiu quasi secret i misteriós, inicia les seves activitats en un acte frustrat per la pluja. Des de llavors, aquests agitadors multipliquen les facetes de la seva activitat polièdrica fins a abastar quasi totes les formes de l’acció directa (contra) cultural. Programes de ràdio, producció de festivals, autoedicions discogràfiques artesanals, homenatges, fanzins, ready made, mail art, vídeos, manifestos, blogs, performances multi-mèdia, etc. Entre elles, l’activitat més impactant emprada per 25HOMBRES per a fer arribar els seus missatges són els collages sonors i les performances, que incideixen en l’anti-dadà, la desorientació, la màgia, la cultura industrial, l’inconscient i la crítica social, amb passatges propers al sorollisme i la música industrial, tot plegat tenyit d’humor provocador.

bruital_orgasme_by_ivan_mathie

BRUITAL ORGASME (Liège)

Diumenge 25 d’octubre, 23 h

Hangar

Passatge del Marquès de Santa Isabel, 40

Tiquet 5€ (3 concerts)

Bruital Orgasme són Fil & Nath, des de Bèlgica, un duet fosc, orgànic i una mica surrealista. Juguen amb freqüències, sons que enregistren en els seus viatges, generadors casolans de so, sons manllevats de moltes fonts (vinils vells, tocadiscs sense discs, ràdios, cassets). Fan actuacions intenses i físiques amb l’objectiu de percebre els efectes corporals del soroll com a música. Assolir el punt on el soroll cru no sigui considerat desagradable demana un entrenament dels sentits, eliminar restriccions, permetre que qualsevol so sigui música emancipant-lo de la seva funció mimètica, abstraient-lo fins a l’estètica pura. La seva activitat passada inclou actuacions per tota Europa i Canadà. “Una sobrecàrrega del sistema nerviós, potser reflectint el nostre caos interior i exterior, absorbint l’oient en un forat negre extàtic, com en un orgasme”.

melvilliada

MELVILLÍADA (CONTES DE NAVEGANTS) (Barcelona)

Dimecres 28 d’octubre, 19 h

GTS

Igualada, 10

INAUGURACIÓ EXPOSICIÓ

Entrada lliure

Per un d’aquells atzars que no cal comprendre, com la trobada fortuïta i providencial d’un artis- ta i un músic pels carrers del barri o la d’un jovenet i un caníbal en un llit de Nova Anglaterra, Xesco Mercé puja a Gràcia per a presentar Melvillíada (contes de navegants), un projecte plàstic, mena de spin-off del que va realitzar, junt amb el pintor Ramon Roig, aquesta passada primavera a la galeria La Xina A.R.T. Lluny de voler caure en el parany d’abordar la colossal empresa de pretendre il·lustrar Moby Dick o, presumptuosament,d’intentar desxifrar tots els seus críptics senyals, Melvillíada ho fa des de la poètica del dibuix més simple. Un grapat de petites obres que són, alhora, provisió, santabàrbara, botí i document naturalista del viatge excepcional que ens ofereix la lectura de Melville. De manera natural, la Melvillíada donarà pas a la Melvilliana, lectura col·lectiva de textos de Moby Dick a la mateixa seu de GTS.

Portrait of American novelist Herman Melville (1819-1891) drawn by Francis Day from a photograph by Dewey. (Photo by Time Life Pictures/Mansell/Time Life Pictures/Getty Images)

Portrait of American novelist Herman Melville (1819-1891) drawn by Francis Day from a photograph by Dewey. (Photo by Time Life Pictures/Mansell/Time Life Pictures/Getty Images)

MELVILLIANA / MOBY DICK

Dimecres 28 d’octubre, 20 h

GTS

Igualada, 10

LECTURA COL·LECTIVA DE MOBY DICK

Entrada lliure

La brillant carrera comercial de Herman Melville començà a truncar-se quan va entregar al seu editor Moby Dick, un híbrid entre novel·la d’aventures i tractat sobre la condició humana que va enfonsar al seu autor en vida, però que l’enlairà més tard cap a la immortalitat. Melville i el lli- bre que l’ha fixat per sempre a la memòria dels homes, conformen una mena d’extraordinari calidoscopi dels grans relats de la literatura de viatges de tots els temps. Per a celebrar alegries tan tràgiques com aquesta, neix Melvilliana, lectura col·lectiva de Moby Dick, precedida per la inauguració de l’exposició Melvillíada a la mateixa seu de GTS. Repetim: “col·lectiva”; no només t’esperem com a oient, sinó també perquè ens llegeixis el teu passatge preferit de Moby Dick. Posarem a la teva disposició quatre exemplars en castellà, català, anglès i francès, però si vols portar el teu en la teva llengua preferida, ambdós sereu benvinguts.

triulet

TRIULET (Barcelona)

Dijous 29 d’octubre, 21 h

La Fontana

Gran de Gràcia, 190-192

Tiquet 5€ (3 concerts)

Formats al 2006 i a punt de publicar el seu nou disc, Astupèndur, Triulet (Gerard Rosich i Jérôme Leytier, guitarres; Ignacio Lois, baix; Miquel Ferrés, bateria i teclat) porta al LEM la seva densa teranyina polirítmica de baix i guitarres dirigits pel teclat o la bateria. Després d’una etapa dedicada a treballar amb els poetes Gerard Horta (Balada de l’Holandès Errant, 2009 – 2013) i Enric Casasses (Tira-li l’alè, 2012), i en paral·lel al projecte Suliloqui de diàleg entre música, dansa i visuals (amb Deborah Torres i Fernando Liesa), Triulet torna a la música instrumental amb el fosc i àrid Àridmètric (2014) amb ressonàncies del rock còsmic i de propostes experimentals (Swans) i energètiques (Fugazi) així com del post rock de començaments de segle, però també influenciat per la música contemporània i la poesia, a la recerca d’una crua i intensa lluminositat.

vialka

VIALKA (Thiers)

Dijous 29 d’octubre, 22 h

La Fontana

Gran de Gràcia, 190-192

Tiquet 5€ (3 concerts)

En gira permanent des de 2002, Vialka (Eric Boros, guitarra baríton i veu; Marylise Frecheville, bateria i veu) és un duet originari de la França profunda, però podria ser-ho de qualsevol indret del planeta Terra. Planeta que coneixen bé gracies als lligams que han anat establint amb músiques d’arreu, sobretot aquelles més amagades dels racons més oblidats i sovint oprimits o menyspreats. A tall d’exemple, les col·laboracions amb la icona folk xinesa Xiao He o amb membres de la orquestra klezmer Kruzenshtern i Parohod, la invenció d’un equip de so a base d’energia solar pels seus concerts a la India o la seva recent òpera experimental: À l’Abri des Regards Indiscrets, sobre la qual, junt amb el seu nou projecte de teatre radiofònic, Vialka basarà el seu concert d’avui. Punk-folk? Rock and roll gitano? Tan se val, els espectadors del LEM ja han tingut un parell d’oportunitats d’assaborir els seus frenètics i estimulants directes, no exempts de virtuosisme.

cabosanroque

CABOSANROQUE (Barcelona)

Dijous 29 d’octubre, 23 h

La Fontana

Gran de Gràcia, 190-192

Tiquet 5€ (3 concerts)

CaboSanRoque neix l’any 2001 com a col·lectiu musical. Actualment està integrat per Laia Torrents (teclats) i Roger Aixut (guitarres), malgrat que en aquest cas la simple menció dels instruments més que informació és nosa que amaga l’extraordinària complexitat dels seus artefactes sonors i llur música: màquines musicals i instruments que fan soroll, objectes en sèrie que esdevenen únics en forma de collages mecànico-sonors. A cavall entre grup de rock, artistes plàstics i performers, autors de 6 treballs discogràfics, instal·lacions sonores arreu del món i exposicions, també han col·laborat amb músics com Carles Santos, Vinicio Capossela, Pascal Comelade, Joan Saura i Pierre Bastien. Al LEM 2015 presentaran 12 Rounds, una dotzena de temes a partir del diàleg entre la guitarra, els teclats i la seva dar- rera invenció mecànico-musical: Tres Tristos Trons.

premi_del_public

PREMI DEL PÚBLIC XXIX PREMI INTERNACIONAL LUIGI RUSSOLO

Divendres 30 d’octubre, 12 h

La Sedeta Sicília, 321

Entrada lliure

La sessió oberta al públic del premi internacional Luigi Russolo de música experimental, en la seva vint-i-novena edició, es trasllada enguany a La Sedeta. El jurat, reunit en primera ins- tància a Faverges (França), va fer una primera selecció de 12 finalistes sobre un total de 65 peces presentades, originàries de 25 països, i avui el jurat deliberarà i decidirà quina és la guanyadora. Al migdia tindrà lloc la votació per a atorgar el premi del públic per quart any consecutiu; esteu convidats a venir a La Sedeta, escoltar les dotze peces finalistes i participar en la votació d’aquest prestigiós premi. El palmarès es donarà a conèixer aquest mateix ves- pre, abans dels concerts de Simon Balestrazzi i Das Synthetische Mischgewebe. Una jornada rodona.

simon_balestrazzi

SIMON BALESTRAZZI (Cagliari)

Divendres 30 d’octubre, 21:30 h

La Sedeta

Sicília, 321

Tiquet 5€ (2 concerts)

Simon Balestrazzi torna al LEM després de la seva actuació el 2005. És compositor electrò- nic/electroacústic i artista sonor, autodefinit com a post-músic, actiu des de principis dels anys 80. Va ser fundador i membre de la longeva banda de culte italiana T.A.C. (Tomografia Assiale Computerizzata), històric grup de la música industrial europea, creat el 1981 i recent- ment reactivat. Entre el 1986 i el 1988, va crear el conjunt de música de cambra fosca Kino Glaz i el 1991 es va unir a la coneguda banda Kirlian Camera, amb qui va treballar durant set anys, publicant diversos discs i tocant en directe per tota Europa. Actualment, treballa com a artista en solitari, centrat en instal·lacions, dansa i música per a teatre, a més de col·laborar amb els grups experimentals Dream Weapon Ritual, Candor Chasma, Sarang, Hidden Reverse i Resonance Behaviour i el conjunt d’improvisadors A Sphere Of Simple Green.

das_synthetische_mischgewebe

DAS SYNTHETISCHE MISCHGEWEBE (Berlin)

Divendres 30 d’octubre, 22:30 h

La Sedeta

Sicília, 321

Tiquet 5€ (2 concerts)

Talment una vesícula cel·lular sorgida del citoplasma de Das Synthetische Mischgewebe, el duet format per Guido Hübner i Samuel Loviton porta des del 1999 incidint en la part més musical d’aquest col·lectiu interdisciplinari, en la intersecció entre la instal·lació sonora i el concert performàntic. Hereus de la música concreta, el grup treballa amb muntatges d’ob- jectes ordinaris moguts per diferents motors elèctrics, imants, aire i calor, o bé manualment, que produieixen una successió de moviments breus o duradors, que se superposen i esdeve- nen cada cop més impredictibles. Els sons de cada objecte en moviment són amplificats mit- jançant micròfons preparats individualment creant un ambient mecànic i electromagnètic en el qual l’experiència de l’audició esdevé tan peculiar com el món sonor fugisser que intenta copsar.

poligono_hindu_astral2

POLÍGONO HINDÚ ASTRAL (València)

Dissabte 31 d’octubre, 21:30 h

Almo2bar

Bruniquer, 59

Tiquet 5€ (3 concerts)

Sobre la base de la música kraut en la seva vessant més electrònica (Kraftwerk, Tangerine Dream), Polígono Hindú Astral (Joni Contencioso i Julio Tornero) inundaran aquesta sessió del LEM amb la seva música còsmica, plena de sintetitzadors amb flaires dels 70, de la qual són un dels màxims exponents a Espanya. Actius des del 2012, el duet valencià acaba de publicar el seu primer llarga durada d’estudi, 00110010, onze temes curts i foscos que reprodueixen sons analògics crus, abstractes i maquinals, propers al tecno alemany més minima- lista, però també amb tocs de psicodèlia i reminiscències de Suicide, amb matisos de fons perfectament perceptibles i carregats de flanger, reverb i delay. Assistir a una sessió de Polígono Hindu Astral és endinsar-se en l’assèptica foscor de l’espai exterior, les estrelles i els dígits binaris de les màquines electròniques.

ciudad_lineal_photo_by_marina_de_luis

CIUDAD LINEAL (Barcelona)

Dissabte 31 d’octubre, 22:30 h

Almo2bar

Bruniquer, 59

Tiquet 5€ (3 concerts)

Formats per Susana (teclat), Víctor (baix i veu) i Nina (percussió), Ciudad Lineal és una banda barcelonina influenciada per la Coldwave i el Postpunk.La banda va començar el 2012 al voltant de la idea d’unir un enfocament futurista a les lletres amb un profund interès per la freda estètica i els sons que van marcar el principi dels anys 80. Després d’editar una casset de títol homònim amb el segell RØAM al 2013, la banda publica, a finals de 2014, un disc con- ceptual sobre el progrés i la decadència de l’Era Industrial en tant que forces oposades a mode de metàfora sobre els temps que vivim, El Nuevo Hombre (La Vida es un Mus Discos), molt figuratiu, fosc, minimalista i nostàlgic. En el disc, de so electrònic amb ritmes penetrants i veus ben definides, abunden les referències a Kraftwerk, Joy Division i fins i tot a Esplendor Geométrico, en una relectura descarada i fresca del synth pop i la new wave més fosca.

blood_quartet_photo_by_edu_mató

BLOOD QUARTET (Barcelona)

Dissabte 31 d’octubre, 23:30 h

Almo2bar

Bruniquer, 59

Tiquet 5€ (3 concerts)

Torna un vell conegut del LEM, l’artista americà instal·lat a Barcelona Mark Cunningham (trompeta i guitarra) que des d’aquell llunyà LEM 0 (1994) hi ha actuat diverses vegades, liderant els seus projectes o com a convidat d’altres, i que en aquesta ocasió es presenta amb el trio barceloní de noise i art rock Murnau b., amb el nom de Blood Quartet. Pioner de la no-wave dels 70 amb el grup Mars, Cunningham ha col·laborat amb artistes com Lydia Lunch, Arto Lindsay i Pascal Comelade i ha liderat les seves bandes com Bèstia Ferida, entre d’altres. Murnau b. són Lluís Rueda (guitarra), Kike Bela (baix i sintetitzador) i Càndid Coll (bateria i veus). El resultat d’aquesta associació és DarkEnergy (2015), disc experimental on es barregen estructures formals amb breus i explosives improvisacions, fosques guitarres distorsionades amb frasejos jazzístics de trompeta.

%d bloggers like this: