PROGRAMA LEM 2023

ECLECTIKTRONIK

CONCERT INAUGURAL

dijous / jueves / thursday 5 d’octubre, 20h / 8pm

Museu de la Música

C/ Lepant 150

10€ (2 concerts)

[CAT] EclectikTronik és el pseudònim de Ben Roberts, britànic resident a Madrid. La seva praxi artística se centra en les instal·lacions sonores i de vídeo i actuacions en directe on empra principalment aparells modificats, deixalles electròniques i gravacions d’àudio i vídeo trobades. El seu ‘Found Tapes Archive’ consisteix en tota mena d’enregistraments casolans no-comercials realitzats per desconeguts en formats analògics obsolets: bobines, minicassets, cartutxos de 8 pistes, Betamax, 8mm… trobats per carrers i encants de mig món des de 1985. Les seves actuacions en directe, que anomena ‘analogue happenings’, són espectacles on fa servir tocadiscos múltiples modificats, televisors de tub i materials electrònics diversos. La seva temàtica, doncs, gira al voltant de l’obsolescència, la memòria i el record, la degeneració audiovisual, la pseudoantropologia, el surrealisme didàctic…

[CAST] EclectikTronik és el seudónimo de Ben Roberts, británico afincado en Madrid. Su praxis artística se centra en las instalaciones electrónicas y de vídeo y actuaciones en directo donde usa principalmente aparatos modificados, basura electrónica  y grabaciones de audio y vídeo encontradas. Su ‘Found Tapes Archive’ consiste en todo tipo de grabaciones domésticas no-comerciales realizadas por desconocidos en formatos analógicos obsoletos: bobinas, minicasetes, cartuchos de 8 pistas, Betamax, 8mm… encontrados por calles y rastros de medio mundo desde 1985. Sus actuaciones en directo, a las que llama ‘analogue happenings’, son espectáculos en que usa tocadiscos múltiples modificados, televisores de tubo y material electrònico diverso. Su temática, pues, gira alrededor de la obsolescencia, la memoria y el recuerdo, la degeneración audiovisual, la pseudoantropología, el surrealismo didáctico…

[ENG] EclectikTronik is the name used by Ben Roberts, a British artist living en Madrid. His artistik work revolves around audio-visual and sound installations and live performances using modified scrap appliances, electronic waste and found audio and video recordings. His Found Tapes Archive consists of one-off home and non-commercial strangers’ recordings stretching back to 1985, on obsolete formats such as open reels, mini cassettes, 8-tracks, Betamax, 8mm… His live performances usually take the form of ‘analogue happenings’, carried out with modified/prepared turntables, CRT televisions, tape loops and other electronics. The themes present in his work are notions of obsolescence, memory and retrieval, the aesthetics of audio-visual degradation, pseudo-anthropology, didactic surrealism…


NUNO REBELO

CONCERT INAUGURAL

dijous / jueves / thursday 5 d’octubre, 21h / 9pm

Museu de la Música

C/ Lepant 150

10€ (2 concerts)

[CAT] Arquitecte de formació i músic autodidacta, Nuno Rebelo va saltar a la primera línia del pop portuguès com a líder dels mítics Mler ife Dada als anys 80. Des d’aleshores ha creat música per a pel·lícules, teatre, dansa… i també va composar l’himne de l’Expo 98 de Lisboa i la música del piromusical d’obertura de la capitalitat europea de la cultura de 2001, que va recaure en Porto. Centra gran part de la seva atenció en la guitarra, amb un llenguatge personal desenvolupat a base d’investigació i experimentació contínues, i des dels anys 90 es dedica a la lliure improvisació, col·laborant amb alguns dels noms més importants de l’escena europea. A més, també es dedica a la creació d’escultures sonores, amb obres que han estat presentades a diversos països. A l’estiu Rebelo va compartir un Encontre en l’Espai-Temps amb la cantant Ilona Schneider, i ara obrirà el LEM 2023 amb una actuació al Museu de la Música.

[CAST] Arquitecto de formación y músico autodidacta, Nuno Rebelo saltó a la primera línea del pop portugués como líder de los míticos Mler ife Dada en los 80. Desde entonces ha creado música para películas, teatro, danza… y también el himno de la Expo 98 de Lisboa y la música del piromusical de abertura de la capitalidad europea de la cultura de 2001, que recayó en Oporto. Centra gran parte de su atención en la guitarra, con un lenguaje personal desarrollado a base de investigación y experimentación contínuas, y desde los 90 se dedica a la libre improvisación, colaborando con algunos de los nombres más importantes de la escena europea. Además también crea esculturas sonoras, con obras que han sido presentadas en varios países. Este verano Rebelo compartió un Encuentro en el Espacio-Tiempo con la cantante Ilona Schneider, y ahora abrirá el LEM 2023 actuando en el Museu de la Música.

[ENG] An architect by trade and a self-taught musician, Nuno Rebelo jumped right at the forefront of the 1980s’ Portuguese pop scene as the leader of Mler ife Dada. From then on he has composed music for films, theatre, dance… and he also created the anthem for Lisbon’s Expo 98 and for the pyromusical that opened Porto’s year as European culture capital in 2001. He focuses on guitar, with a very personal language developed through continuous investigation and experimentation, and since the 90s he’s devoted to free improvisation, collaborating with some of the biggest names in the European scene. In addition to this, he also creates sound sculptures, with works that have been shown in various countries. This summer Rebelo shared an Encounter in Spacetime with singer Ilona Schneider, and he will now open LEM 2023 with a performance at the Museu de la Música.


METRONOME’S TALES

Intercanvi amb el Festival Intermediale (Legnica, Polònia)

divendres / viernes / friday 6 d’octubre, 20h / 8pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília 321

15€ taquilla / 12€ anticipada (2 concerts)

[CAT] El Festival Intermediale, en el seu intercanvi amb el Dispositiu LEM, ens proposa un concert de Metronome’s Tales, un duo format per Maciej Trybuchowski (guitarra) i Krysztof Pawlik (contrabaix i electrònica) i que ens duu una experiència audiovisual. Aquest projecte es basa en l’exploració de problemes i fenòmens relacionats amb el ritme, les seves fluctuacions i irregularitats i els sons d’instruments de corda acústics i les seves transformacions electròniques. Així, el grup presentarà un espectacle amb guitarres elèctriques, contrabaixos, electrònica, electroacústica i instruments acústics. Les capes sonores i visuals es basaran en gravacions de camp, mostrant el procés de crear estructures rítmiques i els seus canvis constants en l’espai sonor d’una ciutat. Una expedició sonora i visual per obrir el primer divendres del LEM 2023.

[CAST] El Festival Intermediale, en su intercambio con el Dispositivo LEM, nos propone un concierto de Metronome’s Tales, un dúo formado por Maciej Trybuchowski (guitarra) y Krysztof Pawlik (contrabajo y electrónica) y que nos lleva una experiencia audiovisual. Este proyecto se basa en la exploración de problemas y fenómenos relacionados con el ritmo, sus fluctuaciones e irregularidades y los sonidos de instrumentos de cuerda acústicos y sus transformaciones electrónicas. Así, el grupo presentará un espectáculo con guitarras eléctricas, contrabajos, electrónica, electroacústica e instrumentos acústicos. Las capas sonoras y visuales se basarán en grabaciones de campo, mostrando el proceso de crear estructuras rítmicas y sus cambios constantes en el espacio sonoro de una ciudad. Una expedición sonora y visual para abrir el primer viernes del LEM 2023.

[ENG] The Intermediale Festival, in its exchange with the LEM Device, proposes us a show by Metronome’s Tales, a duo formed by Maciej Trybuchowski (guitar) and Krysztof Pawlik (double bass and electronics) and that bring us an audio-visual experience. This project focuses on the exploratory field of issues and phenomena related to rhythm, its fluctuations and irregularities, and on the sounds of acoustic stringed instruments and their electronic transformations. The group will present an audiovisual performance composed for electric guitars, double bass, electronic, electro-acoustic and acoustic instruments. The sound and visual layers are based here on audio and video field recordings, displaying the process of creating rhythmic structures and their constant changes in the space of the city’s audio sphere. A sound and vision trip to start LEM 2023’s first Friday.


BLAINE L. REININGER (TUXEDOMOON) w/ GEORGIO VALENTINO  

divendres / viernes / friday 6 d’octubre, 21h / 9pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília 321

15€ taquilla / 12€ anticipada (2 concerts)

[CAT] Blaine L. Reininger és un clàssic de l’escena experimental mundial. Cofundador de la llegendària banda de post-punk Tuxedomoon, està de gira presentant els seus dos darrers àlbums en solitari, ‘Ocean Planet’ i ‘Wounds and Blessings’. El seu directe el mostra en plena forma, passant dels teclats a la guitarra dels seus temes clàssics, tant dels seus discos com a Blaine L. Reninger com amb els de Tuxedomoon. A més, també és un virtuós del violí, com demostren alguns dels seus treballs, i amb els anys ha desenvolupat la veu fins a trobar una maduresa que reforça la seva presència escènica. En aquesta ocasió, Reininger és acompanyat per Georgio Valentino, guitarrista reconegut tant per la seva carrera en solitari com pels seus treballs recents amb Crime & the City Solution. Tot un luxe per al primer divendres del LEM 2023.

[CAST] Blaine L. Reininger és un clásico de la escena experimental mundial. Cofundador de la legendaria banda de post-punk Tuxedomoon, está de gira presentando sus dos últimos discos en solitario, ‘Ocean Planet’ y ‘Wounds and Blessings’. Su directo le muestra en plena forma, pasando de los teclados a la guitarra de sus temas clásicos, tanto de sus discos como Blaine L. Reninger como con los de Tuxedomoon. Además, también es un virtuoso del violín, como demuestran algunos de sus trabajos, y con los años ha desarrollado la voz hasta encontrar una madurez que refuerza su presencia escénica. En esta ocasión, Reininger es acompañado por Georgio Valentino, guitarrista reconocido tanto por su carrera en solitario como por sus trabajos recientes con Crime & the City Solution. Todo un lujo para el primer viernes del LEM 2023.

[ENG] Blaine L. Reininger is a world-class name in the experimental scene. Co-founder of legendary post-punk band Tuxedomoon, he’s presently on tour to showcase his two latest solo albums, ‘Ocean Planet’ and ‘Wounds and Blessings’. His live performances finds him in fine form, switching from keyboards to guitar for his classic works, both from his albums as Blaine L. Reninger as well as Tuxedomoon’s. He also is a violin virtuoso, as shown by some of his works, and over the years he has developed his voice until finding a maturity that backs his scenic presence. On this occasion, Reininger is joined by Georgio Valentino, an exceptional guitarist know for both his solo career as for his recent works with Crime & the City Solution. A true luxury for LEM 2023’s first Friday.


COL·LECTIU DE SOUNDPAINTING DE L’EMMCA

dissabte / sábado / saturday 7 d’octubre, 20h / 8pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília 321

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts)

[CAT] El programa ‘Soundpainting i improvisació no temàtica’ de l’Escola Municipal de Música – Centre de les Arts de l’Hospitalet es va formalitzar el 2021. Arran del seu primer espectacle, ‘Metamorfosi’, es va establir un col·lectiu estable de música improvisada dirigida amb el llenguatge del ‘soundpainting’, creat per Walter Thompson, com a eina de transmissió. Un projecte a càrrec d’Agustí Martínez, músic de trajectòria consolidada, i els joves músics del col·lectiu. Provinents del clàssic, el jazz i el pop-rock, interactuaran per arribar a un altre estadi, més enllà de les etiquetes. Actualment el col·lectiu són Laura Pablo (clarinet), Jaume Sol (saxo tenor), Estela Latorre (veu), Pau Hormías (violí), Alba Salinas (viola), Morgana Sánchez (violoncel), Ismael Berbel (violoncel), Millaray Meza (baix), Estela López (piano), Arnau Balart (percussió) i Pepo Membrive (percussió).

[CAST] El programa ‘Soundpainting e improvisación no temática’ de l’Escola Municipal de Música – Centre de les Art de l’Hospitalet se formalizó en 2021. Después de su primer espectáculo, ‘Metamorfosi’, se estableció un colectivo estable de música improvisada dirigida con el lenguaje del ‘soundpainting’, creado por Walter Thompson, como herramienta de transmisión. Un proyecto a cargo de Agustí Martínez, músico de trayectoria consolidada, y los jóvenes músicos del colectivo. Procedentes del clásico, el jazz y el pop-rock, interactuarán para llegar a otro estadio, más allá de las etiquetas. Actualmente el colectivo son Laura Pablo (clarinete), Jaume Sol (saxo tenor), Estela Latorre (voz), Pau Hormías (violín), Alba Salinas (viola), Morgana Sánchez (violoncelo), Ismael Berbel (violoncelo), Millaray Meza (bajo), Estela López (piano), Arnau Balart (percusión) y Pepo Membrive (percusión).

[ENG] The Escola Municipal de Música – Centre de les Arts de l’Hospitalet’s ‘Soundpainting and non-themathic improvisation’ was first created in 2021. After its first show, ‘Metamorfosi’, a stable collective of directed improvised music was established, using the language of soundpainting as created by Walter Thompson. Veteran musician Agustí Martínez, leads this project with the collective’s young members, who come from classical, jazz and pop-rock backgrounds but will interact to reach another level, well beyond labels. Nowadays the collective is formed by Laura Pablo (clarinet), Jaume Sol (tenor sax), Estela Latorre (voice), Pau Hormías (violin), Alba Salinas (viola), Morgana Sánchez (cello), Ismael Berbel (cello), Millaray Meza (bass guitar), Estela López (piano), Arnau Balart (drums) y Pepo Membrive (drums).


PEPINO PASCUAL & SOUVENIR ORCHESTRA

dissabte / sábado / saturday 7 d’octubre, 21:30h / 9:30pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília 321

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts)

[CAT] El multiinstrumentista Pep Pascual no només és un gran conegut del públic del LEM sinó també un artista que ha compartit escenari amb noms tan cèlebres i alhora tan diferents com Albert Pla, La Troba Kung-Fú, Pascal Comelade, La Vella Dixieland, la Barcelona Jazz Orquestra o Tandori Lenoir, a més d’haver format el grup d’exploració sonora Moisés Moisés amb Oriol Perucho i Conrado T. Costa. Ara, però, Pascual proposa una cosa completament diferent: un concert en solitari acompanyat d’un gran número d’instruments d’orígens molt diversos. Una banya, l’aigua, un tro, sacs de gemecs, panderos… a més, és clar, dels saxos i els clarinets. Amb tots aquests souvenirs Pepino Pascual ens oferirà un repertori d’allò més variat, que va de cançons i músiques d’arrel tradicional fins a ‘hits’ estivals o temes de bandes sonores de cinema, sempre passades pel sedàs d’un artista amb un univers creatiu tan gran com incomparable.

[CAST] El multiinstrumentista Pep Pascual no sólo es un gran conocido del público del LEM si no también un artista que ha compartido escenario con nombres tan célebres y al mismo tiempo tan diferentes como Albert Pla, La Troba Kung-Fú, Pascal Comelade, La Vella Dixieland, la Barcelona Jazz Orquestra o Tandori Lenoir, además de haber formado el grupo de exploración sonora Moisés Moisés con Oriol Perucho y Conrado T. Costa. Ahora, pero, Pascual propone algo completamente distinta: un concierto en solitario acompañado de un gran número de instrumentos de orígenes muy diversos. Un cuerno, el agua, un trueno, gaitas, panderos… además, claro, de los saxos y los clarinetes. Con todos estos souvenirs Pepino Pascual nos ofrecerá un repertorio de lo más variado, que va de canciones y músicas tradicionales hasta ‘hits’ veraniegos y temas de bandas sonoras de cine, siempre pasadas por el tamiz de un artista con un universo creativo tan grande como incomparable.

[ENG] Multi-instrumentist Pep Pascual is not only well-known by LEM’s audience but also an artist that has shared stages with names both so famous and so different such as Albert Pla, La Troba Kung-Fú, Pascal Comelade, La Vella Dixieland, la Barcelona Jazz Orquestra or Tandori Lenoir, and he also founded the sound experimentation band Moisés Moisés with Oriol Perucho and Conrado T. Costa. Now, however, he wants to do something entirely different: a solo concert with a huge number of instruments with very different origins. A horn, water, a thunder, bagpipes, tambourines… in addition, of course, to the saxophones and clarinets. With all these souvenirs, Pepino Pascual will offer us an extremely eclectic repertoire, that goes from traditional songs and musics to summer hits and film soundtracks, always filtered through the sieve of an artist with a creative universe as vast as it is incomparable.


DAVID PICÓ I MIQUEL ÀNGEL MARÍN: NO-SÉ-QUÈ-VOL-DIR

Encontres en l’Espai-Temps

dijous / jueves / thursday 12 d’octubre, 20h / 8pm

Seu de Gràcia Territori Sonor

C/ Igualada 10

taquilla inversa / donations at the end of the action

[CAT] Al primer Encontre en l’Espai-Temps del LEM 2023, l’escriptor David Picó presentarà una ‘performance’ musicotextual basada en el text finalista del Premi Carles Hac Mor 2022 d’escriptura subversiva. “Lletra que sona i sonoritats lletrades”, explica el mateix Picó, que afirma que per a més informació, “veure la performance o inventar-se-la”. En aquesta ocasió, estarà acompanyat del clarinetista Miquel Àngel Marín, autodefinit com a “músic d’interiors i exteriors”, tant a auditoris i teatres com al carrer, en contextos heterodoxos i al país que faci falta. És membre de l’Orquestra de Cambra Catalana, el Col·lectiu Free’t, PetiCop i ha col·laborat amb Llorenç Barber, Carles Andreu, Montserrat Palacios, Llorenç Barber o Carles Hac Mor, entre d’altres.

[CAST] En el primer Encuentro en el Espacio-Tiempo del LEM 2023, el escritor David Picó presentará una ‘performance’ músico-textual basada en el texto finalista del Premio Carles Hac Mor 2022 de escritura subversiva. “Letra que suena y sonoridades letradas”, explica el mismo Picó, que afirma que, para más información, “ver la performance o inventársela”. En esta ocasión, estará acompañado del clarinetista Miquel Àngel Marín, autodefinido como “músico de interiores y exteriores”, tanto en auditorios y teatros como en la calle, en contextos heterodoxos y en el país que haga falta. Es miembro de la Orquestra de Cambra Catalana, el Col·lectiu Free’t, PetiCop y ha colaborado con Llorenç Barber, Carles Andreu, Montserrat Palacios, Llorenç Barber o Carles Hac Mor, entre otros.

[ENG] At LEM 2023’s first Encounter in Spacetime, writer David Picó will present a musical-textual performance based on a text that was finalist of the 2022 Carles Hac Mor Award of subversive writing. “Letters that sound and lettered sonorities”, as he explains it himself, and adds that, for more information, one should either “watch the performance or invent it”. In this occasion, he will have by his side clarinetist Miquel Àngel Marín, self-defined as an “indoors and outdoors musician”, whether it is in an auditorium, a theatre or the streets, in heterodox settings and in any country he is required. He’s a member of the Orquestra de Cambra Catalana, the Free’t Collective, PetiCop and has collaborated with the likes of Llorenç Barber, Carles Andreu, Montserrat Palacios, Llorenç Barber or Carles Hac Mor, among others.


MARKUS BREUSS & THE BALTIC CONNECTION

divendres / viernes / friday 13 d’octubre, 21h / 9pm

Sala Club – Paral·lel 62

Av. Paral·lel 62

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts + DJ)

[CAT] Markus Breuss és ben conegut pel públic del LEM i un nom molt reconegut de les escenes d’improvisació i experimental europees. Fundador de grups com els mítics Clónicos, OCQ, Faktor Bossar o Total Vibration, també destaca com a improvisador, una faceta en què ha treballat amb Scorecrackers i Kalimpong Trio, entre d’altres. També és membre de l’orquestra FOCO que, entre d’altres, ha col·laborat amb Fred Frith. En aquesta ocasió, Breuss ens presenta The Baltic Connection, un conjunt de ‘free jazz’ on l’acompanyen Klaudija Indriliūnaitè a la guitarra, Deividas Skridaila al baix i Dirk Wachtelaer a la bateria. Una proposta internacional de luxe per a tancar l’aterratge del Dispositiu LEM a la sala Paral·lel 62.

[CAST] Markus Breuss es muy conocido por el público del LEM y un nombre muy reconocido de las escenas de improvisación y experimental europeas. Fundador de grupos como los míticos Clónicos, OCQ, Faktor Bossar o Total Vibration, también destaca como improvisador, una faceta en que ha trabajado con Scorecrackers y Kalimpong Trio, entre otros. También es miembro de la orquesta FOCO que, entre otros, ha colaborado con Fred Frith. En esta ocasión, Breuss nos presenta The Baltic Connection, una formación de ‘free jazz’ donde le acompañan Klaudija Indriliūnaitè a la guitarra, Deividas Skridaila al bajo y Dirk Wachtelaer a la batería. Una propuesta internacional de lujo para cerrar el aterrizaje del Dispositivo LEM en la sala Paral·lel 62.

[ENG] Markus Breuss is well known by the LEM audience and a very popular name in the European improvisation and experimental scenes. Founder of bands such as the legendary Clónicos, OCQ, Faktor Bossar o Total Vibration, he also stands out as an improviser, a field of work in which he has worked with Scorecrackers and Kalimpong Trio, among others. He’s also a member of the FOCO orchestra that has collaborated with Fred Frith, for example. In this occasion, Breuss introduces us to The Baltic Connection, a free jazz ensemble where he’s accompanied by Klaudija Indriliūnaitè on guitar, Deividas Skridaila on bass and Dirk Wachtelaer on drums. A first-class international show to close the LEM Device’s landing at Paral·lel 62.


ULTRAMEGA

divendres / viernes / friday 13 d’octubre, 22h / 10pm

Sala Club – Paral·lel 62

Av. Paral·lel 62

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts + DJ)

[CAT] UltraMega són quatre músics de Barcelona que han participat en projectes com ara Una Bèstia Incontrolable, Über, Egosex o Zephyr Lake i que han importat la sonoritat tant de les seves bandes preferides com del soroll musical dels anys noranta en general. Un grup que es defineix com a “guitarres retardades mentals, baixos amb problemes cardiovasculars, tambors amb síndrome de Tourette i una veu amb alts problemes logopèdics”. Això és el que ofereixen. A més també asseguren que, per a tothom que vulgui que la seva ment “sigui un silenciador”, anar-los a veure tocar en directe és una bona idea. Una proposta salvatge i única per obrir el segon divendres del LEM 2023.

[CAST] UltraMega son cuatro músicos de Barcelona que han participado en proyectos como Una Bèstia Incontrolable, Über, Egosex o Zephyr Lake y que han importado su sonoridad tanto de sus bandas preferida como del ruido musical de los años noventa en general. Un grupo que se define como “guitarras retrasadas mentales, bajos con problemas cardiovasculares, tambores con síndrome de Tourette y una voz con altos problemas logopédicos”. Esto es lo que ofrecen. Además también aseguran que, para todos aquellos que quieran que su mente “sea un silenciador”, ir a verlos tocar en directo es una buena idea. Una propuesta salvaje y única para abrir el segundo viernes del LEM 2023.

[ENG] UltraMega are four musicians from Barcelona that have been involved in projects such as Una Bèstia Incontrolable, Über, Egosex or Zephyr Lake and that have imported their sound from their favourite bands as well as from the 1990s musical noise. A band that defines itself as “mentally retarded guitars, bass guitars with cardiovascular problems, drums with Tourette syndrome and a voice with serious logopedic problems”. This is what they offer. In addition to that they ensure that, for all those who want their mind to “be a suppressor”, it is a good plan to come see them live. A unique and savage show to open LEM 2023’s second Friday.


DJ PINGANILLU NYAP PRESENTA: PHIL/LEM/ON

divendres / viernes / friday 13 d’octubre, després dels concerts

Sala Club – Paral·lel 62

Av. Paral·lel 62

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts + DJ)


[CAT] En exclusiva pel Dispositiu LEM, DJ Pinganillu Nyap (David Picó), copresentador habitual de ‘Música i Geografia’, presenta una sessió que barreja la música experimental, el ‘noise’ i la música de ball. Quan els Residents, Second Woman, Rashad Becker, Magma, Olga Neuwirth, Mary Halvorson, Experimental Dental School, Peter Evans, Christian Fennesz, Louis Sclavis, Stockhausen, Robert Fripp, Richard Wagner, Neu!, Ligeti, Scelsi, GROP, Macromassa, Lydia Lunch, Art Zoyd, Berio, Frank Zappa, Horse Lords, Swans, Luigi Nono, Gringos, Boris, Keeley Forsyth, This Heat, Carles Santos, Drone, Tom Dissevelt, Gong, Morente, Cosmic Gate, Oval, Jlin… es troben amb la música ‘dance’.

[CAST] En exclusiva para el Dispositiu LEM, DJ Pinganillu Nyap (David Picó), copresentador habitual de ‘Música i Geografia’, presenta una sesión que mezcla la música experimental, el ‘noise’ y la música de baile. Cuando los Residents, Second Woman, Rashad Becker, Magma, Olga Neuwirth, Mary Halvorson, Experimental Dental School, Peter Evans, Christian Fennesz, Louis Sclavis, Stockhausen, Robert Fripp, Richard Wagner, Neu!, Ligeti, Scelsi, GROP, Macromassa, Lydia Lunch, Art Zoyd, Berio, Frank Zappa, Horse Lords, Swans, Luigi Nono, Gringos, Boris, Keeley Forsyth, This Heat, Carles Santos, Drone, Tom Dissevelt, Gong, Morente, Cosmic Gate, Oval, Jlin… se encuentran con la música ‘dance’.

[ENG] Only for Dispositiu LEM, DJ Pinganillu Nyap (David Picó), ‘Música i Geografia’s cohost, presents a session mixing experimental music, ‘noise’ and dance music. When Residents, Second Woman, Rashad Becker, Magma, Olga Neuwirth, Mary Halvorson, Experimental Dental School, Peter Evans, Christian Fennesz, Louis Sclavis, Stockhausen, Robert Fripp, Richard Wagner, Neu!, Ligeti, Scelsi, GROP, Macromassa, Lydia Lunch, Art Zoyd, Berio, Frank Zappa, Horse Lords, Swans, Luigi Nono, Gringos, Boris, Keeley Forsyth, This Heat, Carles Santos, Drone, Tom Dissevelt, Gong, Morente, Cosmic Gate, Oval, Jlin… meet dance music.


PERRY FRANK

Intercanvi amb el Signal Festival (Càller, Sardenya)

dissabte / sábado / saturday 14 d’octubre, 20h / 8pm

Sala Noble – Centre Cívic Convent de Sant Agustí

C/ Comerç 36

10€ taquilla / 8€ anticipada (2 concerts)

[CAT] L’intercanvi d’enguany del Dispositiu LEM amb el Signal Festival duu a Barcelona Perry Frank, un projecte de música ‘ambient’ amb influències de la psicodèlia, el ‘post-rock’ i el ‘drone’. Amb gairebé vint anys de carrera amb aquesta banda d’un sol integrant, el sard Francesco Perra ha publicat sis àlbums i un bon número de ‘singles’ i EPs  amb un èxit notable dins de l’escena de la música experimental. El seu so distintiu, influenciat per Basinski, Brian Eno, Tycho, Robin Guthrie i Harold Budd, entre d’altres, es basa en paisatges sonors amb ‘loops’ de guitarra i sintetitzador que creen textures imaginatives i oníriques on els arpegis i les melodies es mouen donant un sentiment de dissolució de l’espai i el temps. Una nova proposta dels nostres companys de Sardenya que obrirà l’aterratge del LEM 2023 al Convent de Sant Agustí.

[CAST] El intercambio de este año del Dispositivo LEM con el Signal Festival trae a Barcelona a Perry Frank, un proyecto de música ‘ambient’ con influencias de la psicodelia, el ‘post-rock’ y el ‘drone’. Con casi veinte años de carrera con esta banda de un solo miembro, el sardo Francesco Perra ha publicado seis álbumes y un buen número de ‘singles’ y EPs con un éxito notable dentro de la escena de la música experimental. Su sonido distintivo, influenciado por Basinski, Brian Eno, Tycho, Robin Guthrie y Harold Budd, entre otros, se basa en paisajes sonoros con ‘loops’ de guitarra y sintetizador que crean texturas imaginativas e oníricas donde los arpegios y las melodías se mueven dando un sentimiento de disolución del espacio y el tiempo. Una nueva propuesta de nuestros compañeros de Cerdeña que abrirá el aterrizaje del LEM 2023 en el Convent de Sant Agustí.

[ENG] This year’s exchange between LEM Device and Signal Festival brings to Barcelona Perry Frank, an ambient music project influenced by psychedelia, post-rock and drone. With a twenty-year-old career, Francesco Perra’s one-man band has released six albums and many singles and EPs with remarkable success in the experimental music scene. Its distinct sound, influenced by the likes of Basinski, Brian Eno, Tycho, Robin Guthrie and Harold Budd, among others, is based on soundscapes with guitar and synthesizer loops that create imaginative and dreamy textures that move around, giving a feeling of dissolution of space and time. A new artist from our Sardinian friends that will open this year LEM’s landing at Convent de Sant Agustí.


MARTÍ GUILLEM CÍSCAR: DLIGHT

dissabte / sábado / saturday 14 d’octubre, 21h / 9pm

Sala Noble – Centre Cívic Convent de Sant Agustí

C/ Comerç 36

10€ taquilla / 8€ anticipada (2 concerts)

[CAT] Aquest artista valencià es caracteritza per una manera molt particular de treballar amb aparells electrònics, sons, vídeos i objectes. La seva obra es distingeix per la improvisació i les ganes d’experimentar, i fa servir un llenguatge sonor refrescant i molt variat per analitzar comportaments socials i la relació entre la creativitat i la vida quotidiana. Les seves obres han estat presentades a una dotzena de països, i al LEM 2023 ens durà Dlight, un projecte basat en l’efecte cinestèsic de la llum i el so combinats. Amb aquestes dues eines, ens durà a viure una experiència poètica i hipnòtica alhora, manipulant-los i fent que s’influenciïn l’un a l’altre. Un espectacle que omplirà de paisatges visuals i sonors la Sala Noble del Convent de Sant Agustí, un espai perfecte per a aquest tipus de propostes.

[CAST] Este artista valenciano se caracteriza por una manera muy peculiar de trabajar con aparatos electrónicos, sonidos, vídeos y objetos. Su obra se distingue por la improvisación y las ganas de experimentar, y usa un lenguaje sonoro refrescante y muy variado para analizar comportamientos sociales y la relación entre la creatividad y la vida cotidiana. Sus obras han sido presentadas en una docena de países, y en el LEM 2023 nos traerá Dlight, un proyecto basado en el efecto sinestésico de la luz y el sonido combinados. Con estas dos herramientas, nos llevará a vivir una experiencia poética e hipnótica al mismo tiempo, manipulándolos y haciendo que se influencien el uno al otro. Un espectáculo que llenará de paisajes visuales y sonoros la Sala Noble del Convent de Sant Agustí, un espacio perfecto para este tipo de propuestas.

[ENG] This Valencian artist is known for his very special way of working with electronic devices, sounds, videos and objects. His work is known for the use of improvisation and Guillem’s will to experiment, and he uses a refreshing and varied sound language to analyse social behaviours and the relationship between creativity and our daily lives. His works have been presented in a dozen countries and at LEM 2023 he will bring us Dlight, a project based on the synesthetic effect of light and sound combined. With these two tools, he will take us on a both poetic and hypnotic experience, manipulating them and making one influence the other. A show that will fill with visual and sonic landscapes the Convent de Sant Agustí’s Noble Room, a perfect space for this kind of shows.


FE BAIDO

dijous / jueves / thursday 19 d’octubre, 19h / 7pm

Auditori del Centre Artesà Tradicionàrius

Pl. Anna Frank s/n

15€ taquilla / 12€ anticipada (2 concerts)

[CAT] Fe Baido va néixer l’any 2018 com una banda de música experimental analògica. Un dels seus pilars bàsics és la convicció que la música i l’art poden ser un mitjà guaridor que permet connectar tant amb el nostre propi ésser com amb l’entorn i amb els altres. Aquest és un dels motors creatius del projecte i el fil conductor dels seus directes. Al LEM 2023, actuaran amb una formació composada per Pau Robert als sintetitzadors i els casets i Björt Rúnarsdóttir al violoncel i els pedals. Plegats creen un paisatge sonor que s’apropa a la música ambient, amb passatges melòdics que generen un clima que acompanya el públic perquè se submergeixi en un viatge íntim i introspectiu.

[CAST] Fe Baido nació en el año 2018 como una banda de música experimental analógica. Uno de sus pilares básicos es la convicción que la música y el arte pueden ser un medio sanador que permite conectar tanto con nuestro propio ser como con el entorno y con los demás. Este es uno de los motores creativos del proyecto y el hilo conductor de sus directos. En el LEM 2023 actuarán con una formación compuesta por Pau Robert a los sintetizadores y los casetes y Björt Rúnarsdóttir al violoncelo y los pedales. Juntos crean un paisaje sonoro que se acerca a la música ambient, con espacios melódicos que generan un clima que acompaña al público para que se sumerja en un viaje íntimo e introspectivo.

[ENG] Fe Baido was born in 2018 as an analogic experimental music band. One of their main elements is their belief that music and art can be a healing item, allowing to connect with ourselves and also with our surroundings and with the others. This is one of this project’s driving forces and their live shows’ leitmotiv. They will perform at LEM 2023 with Pau Robert at synthesizers and cassettes and Björt Rúnarsdóttir at cello and pedals. Together, they create a sonic landscape close to ambient music, with melodic spaces that generate an environment that walks the audience so that they plunge in an intimate and introspective trip.


MARCEL FABREGAT

dijous / jueves / thursday 19 d’octubre, 20h / 8pm

Auditori del Centre Artesà Tradicionàrius

Pl. Anna Frank s/n

15€ taquilla / 12€ anticipada (2 concerts)

[CAT] El compositor i productor Marcel Fabregat ha passat tota la vida compaginant la música clàssica i la contemporània, mogut per la seva passió per investigar, trobar noves sonoritats i tractar qualsevol ambient sonor de manera orgànica. Durant el confinament de 2020 va començar a gestar el seu primer treball en solitari, ‘Opia’, després de topar amb el ‘Dictionary of Obscure Sorrows’ de John Koenig, ple de paraules inventades per a descriure emocions que tots sentim però que sovint no sabem expressar. A partir d’aquí va compondre i produir l’àlbum, que es presenta en directe amb una escenografia original i única, un disseny de llums a mida i una instal·lació sonora totalment immersiva. Una hora de música atmosfèrica i orgànica on el piano juga amb el so tractat de la veu, sintetitzadors, un mellotron i un salteri, un instrument medieval originari del sud-est asiàtic.

[CAST] El compositor y productor Marcel Fabregat ha pasado toda la vida compaginando la música clásica y la contemporánea, movido por su pasión por investigar, encontrar nuevas sonoridades y tratar cualquier ambiente sonoro de forma orgánica. Durante el confinamiento de 2020 comenzó a gestar su primer trabajo en solitario, ‘Opia’, después de encontrar el ‘Dictionary of Obscure Sorrows’ de John Koenig, lleno de palabras inventadas para describir emociones que todos sentimos pero a menudo no sabemos expresar. A partir de aquí compuso y produjo el álbum, que se presenta en directo con una escenografía original y única, un diseño de luces a medida y una instalación sonora totalmente inmersiva. Una hora de música atmosférica y orgánica donde el piano juega con el sonido tratado de la voz, sintetizadores, un mellotron y un salteri, un instrumento medieval originario del sudeste asiático.

[ENG] Composer and producer Marcel Fabregat has spent all his life between classical and contemporary music, driven by his passion to investigate, find new sounds and treat any sound environment in an organic way. During 2020’s lockdown he started brewing his first solo work, ‘Opia’ after finding John Koenig’s ‘Dictionary of Obscure Sorrows’, full of invented words to describe emotions we all feel but often don’t know how to express. He composed and produced the album from here and now he presents it live with an original and unique scenography, a special light design and a totally immersive sound installation. An hour of atmospheric and organic music where piano interplays with the voice’s processed sound, synthesizers, a mellotron and a salteri, a south-east Asian medieval instrument.


DR. TRUNA & TOMOMI KUBO

Encontres en l’Espai-Temps

divendres / viernes / friday 20 d’octubre, 20h / 8pm

Seu de Gràcia Territori Sonor

C/ Igualada 10

taquilla inversa / donations at the end of the action

[CAT] El tercer Encontre en l’Espai-Temps del LEM 2023 reunirà dos artistes molt especials. D’una banda tenim l’inventor d’instruments i patafísic il·lustre Dr. Truna. Si als 80 i 90 va ser membre de grups post-punk experimentals com Carmina Burana i Fitzcarraldo, els darrers anys s’ha dedicat a les instal·lacions sonores, les accions híbrides, la dansa, el teatre i la improvisació. A l’altra banda hi haurà la intèrpret i compositora japonesa Tomomi Kubo, que treballa amb l’Ondes Martenot, un dels primers instruments electrònics de la història, inventat el 1928. Kubo ha fet tant música orquestral com de cambra, a més de bandes sonores per a cinema i televisió, duent arreu del món aquest instrument singular i misteriós, que permet controlar les oscil·lacions que es produeixen a l’interior de les vàlvules de ràdio. Una trobada imperdible entre dos grans artistes.

[CAST] El tercer Encuentro en el Espacio-Tiempo del LEM 2023 reunirá a dos artistas muy especiales. Por un lado, el inventor de instrumentos y patafísico ilustre Dr. Truna. Si en los 80 y 90 fue miembro de grupos post-punk experimentales como Carmina Burana y Fitzcarraldo, en los últimos años se ha dedicado a las instalaciones sonoras, las acciones híbridas, la danza, el teatro y la improvisación. A su lado habrá la intérprete y compositora japonesa Tomomi Kubo, que trabaja con el Ondes Martenot, uno de los primeros instrumentos electrónicos de la historia, inventado en 1928. Kubo ha creado tanto música orquestal como de cámara, además de bandas sonoras para cine y televisión, llevando alrededor del mundo este instrumento singular y misterioso, que permite controlar las oscilaciones que se producen en el interior de las válvulas de radio. Un encuentro imperdible entre dos grandes artistas.

[ENG] LEM 2023’s third Encounter in Spacetime will  be starred by two very special artists. On one hand we’ll have instrument inventor and illustrious pataphysician Dr. Truna. During the 80s and 90s he played in experimental post-punk bands such as Carmina Burana and Fitzcarraldo, and more recently he has devoted himself to sound installations, hybrid actions, dance, theater and improvisation. By his side there’ll be Japanese composer and interpreter Tomomi Kubo, who works with the Ondes Martenot, one of the first electronic instruments ever created, invented in 1928. Kubo has created both orchestral and chamber music, in addition to soundtracks for cinema and television, taking all around the world this singular and mysterious instrument that allows her to control the oscillations that take place inside the radio valves. An unmissable encounter with two great artists.


TERANYINES: ESCOLA SUÏSSA DE TRAPEZI & LAB08001

dissabte / sábado / saturday 21 d’octubre, 20h / 8pm

La Felpa

C/ Mozart 29

5€ taquilla / 5€ anticipada

[CAT] El projecte Teranyines uneix dones artistes de disciplines diferents perquè creïn noves peces. Les protagonistes de la seva tercera edició són l’Escola Suïssa de Trapezi (EST), una companyia de circ aeri no professional de Gràcia; i LAB08001, un grup musical experimental i interdisciplinar. La Corina, la Núria, la Paca i la Sara són membres (pre)històriques de l’EST, practicants de diferents disciplines aèries (trapezi, dansa vertical, hamaca…) i creadores amb la resta de la companyia de petites històries surrealistes com ‘Tungersgärd’, ‘Degustació de Plats Aeris’ o ‘Mort Accidental d’un Trapezista’. D’altra banda, LAB08001 són Clara Armengol (oboè i veu), Beatrice Cioni (EWI2000, saxo, sintetitzadors, veu), Helena Gascón (piano, veu), Olga Pacheco (violí i veu) i Irene Poch (flauta dolça i veu), que buscaven un espai d’escolta i desautomatització, unir extrems, jugar, amortitzar els motllos i trencar-los, trobar sentits, descartar-ne d’altres, canalitzar una seriositat enorme i donar sortida a sons inadaptats.

[CAST] El proyecto Teranyines (‘Telarañas’) une mujeres artistas de diversas disciplinas para que creen nuevas piezas. Las protagonistas de su tercera edición són la Escola Suïssa de Trapezi (EST), una compañía de circo aéreo no profesional de Gràcia; y LAB08001, un grupo musical experimental e interdisciplinar. Corina, Núria, Paca y Sara son miembros (pre)históricos del EST, practicantes de diferentes disciplinas aéreas (trapecio, danza vertical, hamaca…) y creadoras con el resto de la compañía de pequeñas historias surrealistas como ‘Tungersgärd’, ‘Degustació de Plats Aeris’ o ‘Mort Accidental d’un Trapezista’. Por otro lado, LAB08001 son Clara Armengol (oboé y voz), Beatrice Cioni (EWI2000, saxo, sintetizadores, voz), Helena Gascón (piano, voz), Olga Pacheco (violín y voz) e Irene Poch (flauta dulce y voz), que buscaban un espacio de escucha y desautomatización, juntar extremos, jugar, amortizar los moldes y romperlos, encontrar sentidos, descartar otros, canalizar una seriedad enorme y dar salida a sonidos inadaptados.

[ENG] The Teranyines (‘Cobwebs’) project unites women from different disciplines and allows them to work together. In this third edition the Escola Suïssa de Trapezi (EST), a non-professional aerial circus company from Gràcia, will meet LAB08001, an interdisciplinary and experimental music collective. Corina, Núria, Paca and Sara are (pre)historical members of EST, practitioners of aerial disciplines (trapeze, vertical dance, hammock…) and creators of small surrealist works such as ‘Tungersgärd’, ‘Degustació de Plats Aeris’ or ‘Mort Accidental d’un Trapezista’. LAB08001 are Clara Armengol (oboe, voice), Beatrice Cioni (EWI2000, saxophone, synths, voice), Helena Gascón (piano, voice), Olga Pacheco (violin, voice) and Irene Poch (recorder, voice). They were looking for a place to listen and unautomatise themselves, to unite extemes, to play, to push the envelope, break molds, find senses, to make us of a huge seriousness and give some way to their maladapted sounds.


ÀGAPE: PILAR TALAVERA, TINA VALENT & LUCÍA ESTÉVEZ

diumenge / domingo / sunday 22 d’octubre, 13h / 1pm

Bar Casa Almirall

C/ Joaquin Costa 33

entrada lliure / free entrance

[CAT] L’Àgape és, des de fa molts anys, una de les accions més conegudes i estimades del Dispositiu LEM. En aquesta ocasió, sota el nom de ‘Día negro / Noche blanca’, els sons, les paraules i els aliments dialogaran una vegada més creant una experiència sensorial que evocarà la cerimònia, el ritual i el misticisme. Tots tres elements, el menjar, la paraula dita i el soroll, conformaran un triangle conceptual que s’entrelligarà al llarg de tota una peça que, segons la seva autora, és “fosca però alhora il·lumina”. Un cop més, ens esperen grans sorpreses a Casa Almirall, un espectacle per a tots els sentits que serà, com sempre, l’hora del vermut més especial de l’any.

[CAST] El Ágape es, desde hace muchos años, una de las acciones más conocidas y queridas del Dispositivo LEM. En esta ocasión, bajo el nombre ‘Día negro / Noche blanca’, los sonidos, las palabras y los alimentos dialogarán una vez más creando una experiencia sensorial que evocará la ceremonia, el ritual y el misticismo. Los tres elementos, la comida, la palabra dicha y el ruido, conformarán un triángulo conceptual que se entretejerá a lo largo de toda una pieza que, según su autora, es “oscura pero al mismo tiempo ilumina”. Una vez más, nos esperan grandes sorpresas en Casa Almirall, un espectáculo para todos los sentidos que será, como siempre, la hora del vermú más especial del año.

[ENG] Àgape has been, for quite a few years, one of LEM’s best known and loved actions. On this occasion, under the name ’‘Día negro / Noche blanca’, sounds, words and dishes will dialogue once again creating a sensory expression that will evoke ceremonies, rituals and mysticism. All three elements, food, spoken word and noise, will form a conceptual triangle that will weave itself forming a work that, according to its creator, is “dark and yet it enlightens”. Once again, we look forward to being greatly surprised at Casa Almirall, in a multi-sensorial performance that will be, as it always is, the year’s most special vermouth time.


POLIFEME

Encontres en l’Espai-Temps

dijous / jueves / thursday 26 d’octubre, 20h / 8pm

Seu de Gràcia Territori Sonor

C/ Igualada 10

taquilla inversa / donations at the end of the action

[CAT] Polifeme és el nom artístic de Maria Cervelló Llorca, investigadora sònica que va iniciar aquest projecte el 2017 amb la intenció de buscar, de manera intuitiva, les possibilitats rítmiques i musicals de l’espectre electromagnètic i dels dispositius no-convencionals com els electrocardiògrafs, els videoporters o els monitors fetals. Des d’aleshores, ha actuat per sales de tot l’Estat, compartint escenari amb artistes com Dave Phillips, Pierce Warnecke, Sun Araw, Tomaga o Sunwatchers. En aquest Encontre en l’Espai-Temps, en comptes de tenir-la acompanyada d’un altre artista perquè combinin les seves visions sobre el treball sonor, interactuarà amb les ones de ràdio per construir una peça que tancarà el cicle de concerts d’improvisació de 2023.

[CAST] Polifeme es el nombre artístico de Maria Cervelló Llorca, investigadora sonora que inició este proyecto en 2017 con la intención de buscar, de manera intuitiva, las posibilidades rítmicas y musicales del espectro electromagnético y los dispositivos no-convencionales como los electrocardiógrafos, los vídeoporteros o los monitores fetales. Desde entonces ha actuado en salas de toda España, compartiendo escenario con artistas como Dave Phillips, Pierce Warnecke, Sun Araw, Tomaga o Sunwatchers. En este Encuentro en el Espacio-Tiempo, en lugar de tenerla acompañada de otro artista para que combinen sus visiones sobre el trabajo sonoro, interactuará con las ondas de radio para construir una pieza que cerrará el ciclo de conciertos de improvisación de 2023.

[ENG] Polifeme is the artistic name of Maria Cervelló Llorca, sonic investigator. She started this project in 2017 aiming to search, in an intuitive way, the rhythmic and musical possibilities of the electromagnetic spectrum and also of non-conventional devices such as electrocardiographs, video door stations or fetal monitors. Since then she has performed all over Spain, sharing the stages with artists such as Dave Phillips, Pierce Warnecke, Sun Araw, Tomaga or Sunwatchers. In this Encounter in Spacetime we won’t have her with another artist to combine their visions on sonic works. Instead, she will interact with radio waves to create a piece that will close our 2023’s improvisation concerts series.


LOS SARA FONTÁN

divendres / viernes / friday 27 d’octubre, 20h / 8pm

LaKontra

Plaça del Sol 3

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts)

[CAT] La militància, els ideals i tenir una manera pròpia de pensar és cada cop més rar al món de la música, que les bandes, les marques i els festivals volen convertir en una fàbrica de clons impossibles de diferenciar. Los Sara Fontán van començar a tocar el 2017 sense gravar cap disc. Una ‘quixotada’ contra la indústria que els ha permès sorprendre centenars d’espectadors durant els seus gairebé 200 concerts a més de mitja dotzena de països. Ningú no sabia què esperar d’aquest duo experimental amb només un violí, un teclat i una bateria però equipat amb un arsenal de pedals i efectes i recursos que creen un entorn sonor eclèctic i volàtil que només coneix qui els ha vist tocar. El 2022 van decidir gravar un àlbum, “Queda pendiente”, que reflecteix l’estat actual de la banda. Un disc viu, contemporani i dinàmic, un exercici de llibertat sònica que vol que continuem creient en la música.

[CAST] La militancia, los ideales y tener una manera propia de pensar es cada vez más raro en el mundo de la música, que las bandas, las marcas y los festivales quieren convertir en una fábrica de clones imposibles de distinguir. Los Sara Fontán empezaron a tocar en 2017 sin grabar ningún disco. Una ‘quijotada’ contra la industria que les permitió sorprender centenares de espectadores en sus casi 200 conciertos en más de media docena de países. Nadie sabía qué esperar de este dúo experimental con solo un violín, un teclado y una batería pero equipado con un arsenal de pedales y efectos y recursos que crean un entorno sonoro ecléctico y volátil que sólo conoce quién les ha visto tocar. En 2022 decidieron grabar un álbum, “Queda pendiente”, que refleja el estado actual de la banda. Un disco vivo, contemporáneo y dinámico, un ejercicio de libertad sónica que quiere que continuemos creyendo en la música.

[ENG] Militancy, ideals and having your own way of thinking are increasingly rare in the music world, that bands, brands and festivals want to turn into a clone factory with nothing to differentiate them. Los Sara Fontán started playing in 2017 without recording an album. A ‘quixotada’ against the industry that allowed them to surprise hundreds of people in their nearly 200 shows in more than half a dozen countries. Nobody knew what to expect from this experimental duo with only a violin, a keyboard and a drum kit but armed with an arsenal of pedals and effects and resources that create an eclectic and volatile sound environment only known to those who have seen them play. In 2022 they decided to record an album, “Queda pendiente”, reflecting the band’s present state. A disc that is alive, contemporary and dynamic, an exercise in sonic freedom that wants us to keep believing in music.


25HOMBRES: AMARGA INTRODUCCIÓN AL CAOS

divendres / viernes / friday 27 d’octubre d’octubre, 21h / 9pm

LaKontra

Plaça del Sol 3

12€ taquilla / 10€ anticipada (2 concerts)

[CAT] “Comando d’agitació radiofònica”, “cèl·lula d’intervenció multifocal”, “autors de proclames patògenes i d’imprecacions patològiques”… 25HOMBRES van néixer fa 20 anys arran d’un acte frustrat per la pluja a la Mostra d’Art del Solsonès. Des d’aleshores han multiplicat les accions i aparicions amb diferents formacions, sovint acompanyats d’una llarga llista de col·laboradors. La seva obra gira sobre la desestabilització, l’atac i la sorna sobre els sistemes de control, amb religions, fòbies, estats-nació i relats mentals que constrenyen l’individu al punt de mira. Després de tres anys sense acció directa, tornen als escenaris amb una obra on l’experimentació sonora es conjuga amb l’acció performàtica i el vídeo experimental en viu. Un retorn a les pràctiques d’atac contra la realitat per col·laborar en el canvi o, com a mínim, palesar una posició absolutament contrària a tot.

[CAST] “Comando de agitación radiofónica”, “célula de intervención multifocal”, “autores de proclamas patógenas e imprecaciones patológicas”… 25HOMBRES nacieron hace 20 años a partir de un acto frustrado por la lluvia en la Mostra d’Art del Solsonès. Desde entonces han multiplicado acciones y apariciones con varias formaciones, a menudo acompañados por una larga lista de colaboradores. Su obra gira sobre la desestabilización, el ataque y la sorna a los sistemas de control, con religiones, fobias, estados-nación y relatos mentales que constriñen al individuo en el punto de mira. Después de tres años sin acción directa, regresan con una obra donde la experimentación sonora se mezcla con la acción performática y el vídeo experimental en vivo. Un retorno a las prácticas de ataque a la realidad para colaborar en el cambio o al menos dejar clara una posición contraria a todo.

[ENG] “Radio-agitation commando”, “multifocal intervention cell”, “authors of pathogenic proclaims and pathological imprecations”… 25HOMBRES were born 20 years ago after an act frustrated be the rain at the Solsonès’ Art Fair. Since then their actions and appearances with various formations have multiplied, often accompanied by a long list of collaborators. Their work revolves around destabilisation, attack and sarcasm against control systems, with religions, phobias, nation states and self-tales that constrain the individual at their crosshairs. After three years without direct action, they come back at the stage with a work where sound experimentation mixes with performatic action and live experimental video. A return to their attack-on-reality practices to collaborate with the change or, at least, state their absolutely-against-everything position.


TALLER: VINILS RETALLATS, LOOPS ANALÒGICS

dissabte / sábado / saturday 28 d’octubre, 11:30AM – 13:30PM

Museu de la Música

C/ Lepant 150

10€ – Entrades a través del / Tickets through Museu de la Música amb entrada al concert inclosa

[CAT] Marc Pitarch ens proposa un taller de creació de vinils a través del ‘collage’ de diversos trossos de discos retallats. Això duu a la creació de peces úniques: vinils mutants, experimentació sonora, escultures sòniques que rebenten igual els límits de l’harmonia i les agulles de tocadisc. Els participants podran dur els seus propis vinils de 7 polzades o provar amb els que se’ls proporcionarà. Es dedicarà temps a escoltar els resultats, ‘samplejar-ne’ fragments interessants o tocar-hi al damunt, si s’escau. A més, si ho volen i els resultats ho permeten, els discos es podran fer servir al concert del mateix vespre de Koulomek & Katatsu-Ruids. Tota una idea plena d’esperit lúdic i d’exploració sonora.

[CAST] Marc Pitarch nos propone un taller de creación de vinilos a través del ‘collage’ de varios fragmentos de discos recortados. Esto lleva a la creación de piezas únicas: vinilos mutantes, experimentación sonora, esculturas sónicas que revientan por igual los límites de la armonía y las agujas de tocadiscos. Los participantes podrán traer sus propios vinilos de 7 pulgadas o probar con los que se les proporcionarán. Se dedicará tiempo a escuchar los resultados, ‘samplear’ fragmentos interesantes o tocar encima suyo, si se tercia. Además, si lo quieren y los resultados lo permiten, los discos se podrán usar en el concierto de la misma tarde de Koulomek & Katatsu-Ruids. Toda una idea llena de espíritu lúdico y exploración sonora.

[ENG] Marc Pitarch organises a vinyl creation workshop, using the ‘collage’ technique on fragments of cut-up records. This leads to creating unique pieces: mutant vinyls, sound experimentation, sonic sculptures that blow up both the limits of harmony and the record player’s needles. The participants can bring their own 7” vinyls or try with the ones that will be provided. Time will be spent listening to the results, sampling interesting fragments and play on top of them, if wanted. In addition to this, if the results allow it and the participants want it, the albums will be used on the same evening’s concert with Koulomek & Katatsu-Ruids. An idea full of playful spirit and sound exploration.


KOULOMEK & KATATSU-RUIDS: BROKEN UP VINYLS

CONCERT DE CLAUSURA

dissabte / sábado / saturday 28 d’octubre, 20h / 8pm

Museu de la Música

C/ Lepant 150

10€  – Entrades a través del / Tickets through Museu de la Música

[CAT] Marc Pitarch (Koulomek) i Martí Ruiz (Katatsu-Ruids) són professors i investigadors sonors de llarg recorregut i que han col·laborat, per exemple, a Híbrida Nen i Cavall. Si Pitarch ha actuat en diversos festivals durant la seva carrera en solitari, com per exemple al Sónar, Ruiz  és especialista en acústica aplicada a l’escultura sonora. En aquest concert de clausura del LEM 2023, presenten un directe instrumental experimental basat en la música que generen trossos de vinil retallats i enganxats de manera aleatòria. Els “loops analògics” que es creen d’aquesta manera s’arrangen en temps real amb sintetitzadors, caixes de ritmes i instruments, en una aproximació a la cultura del ‘sampling’ i del ‘hip-hop’.

[CAST] Marc Pitarch (Koulomek) y Martí Ruiz (Katatsu-Ruids) son profesores e investigadores sonoros de largo recorrido y que han colaborado, por ejemplo, en Híbrida Nen i Cavall. Si Pitarch ha actuado en varios festivales durante su carrera en solitario, como por ejemplo el Sónar, Ruiz es especialista en acústica aplicada a la escultura sonora. En este concierto de clausura del LEM 2023, presentan un directo instrumental experimental basado en la música que generan fragmentos de vinilo recortados y pegados de modo aleatorio. Los “loops analógicos” que generan de este modo se combinan en tiempo real con sintetizadores, cajas de ritmos e instrumentos, en una aproximación a la cultura del ‘sampling’ y del ‘hip-hop’.

[ENG] Marc Pitarch (Koulomek) and Martí Ruiz (Katatsu-Ruids) are professors and sound investigators with a long career and have worked together, for instance, at Híbrida Nen i Cavall. Pitarch has performed at a handful of festivals during his solo career, such as Sónar, and Ruiz is a specialist in acoustics applied to sound sculptures. At LEM 2023’s closing night, they introduce us to an experimental instrumental live show based on music generated by vinyl records randomly cut and pasted. The analogic loops they create this way are merged in real time with synthesizers, rhythm boxes and instruments, in an approach to the sampling and hip-hop cultures.