PROGRAMA OFF LEM 2020

ANNA PANTINAT I VÍCTOR BONETARBOLÍ

Divendres / Viernes / Friday 9 octubre, 21 h / 9 pm.

Centre Cívic La Sedeta.

C/ Sicília, 321.

Concert d’inauguració / Concierto de inauguración / Opening Concert.

10 € (2 concerts): Compra la teva entrada / Compra tu entrada / Buy your ticket AQUÍ/ HERE

[Cat]

L’OFF LEM 2020 comença amb la reunió de dos vells amics del festival: Anna Pantinat i Víctor bonetarbolí. Pantinat, artista escènica polifacètica, és autora de nombrosos reculls de poemes i coneguda pels seus recitals plens d’energia, que també s’ha pogut veure a les seves actuacions com a multiinstrumentista amb bandes com Pentina’t Lula. Pel que fa a Víctor Bonet, és doctor en Biologia però va inclinar-se per la paraula i la música i ha forjat una carrera que l’ha convertit en un dels noms propis de l’escena experimental catalana. Especialitzat en instruments greus com el saxo tenor, el saxo baríton i el clarinet baix, ha gravat i tocat amb Lubianka, The Fake Druids, We are Impala, Neila Benbey, Canvis Vells…

[Cast]

El OFF LEM 2020 empieza con la reunión de dos viejos amigos del festival: Anna Pantinat y Víctor bonetarbolí. Pantinat, artista escénica polifacética, es autora de numerosas compilaciones de poemas y conocida por sus recitales llenos de energía, que también se ha podido ver en sus actuaciones como multiinstrumentista con bandas como Pentina’t Lula. Por otro lado, Víctor Bonet es doctor en Biología pero se inclinó por la palabra y la música y ha forjado una carrera que le ha convertido en uno de los nombres propios de la escena experimental catalana. Especializado en instrumentos graves como el saxo tenor, el saxo barítono y el clarinete bajo, ha grabado y tocado con Lubianka, The Fake Druids, We are Impala, Neila Benbey, Canvis Vells…

[Eng]

OFF LEM 2020 opens with the meeting of two old friends of the festival: Anna Pantinat and Víctor bonetarbolí. Pantinat, a multifaceted performing artist, has published a number of poem compilations and is known for her recitals, filled with an energy that can also be seen in her concerts as a multiinstrumentist with bands such as Pentina’t Lula. On his side, Víctor Bonet holds a PhD in Biology but devoted himself to words and music and has forged a career that has put him among the big names of the Catalan experimental scene. Specialised in deep instruments such as tenor sax, baritone sax and bass clarinet, he has recorded and played with Lubianka, The Fake Druids, We are Impala, Neila Benbey, Canvis Vells…


PAU RIBA AMB PLAN

Divendres / Viernes / Friday 9 octubre, 22 h / 10 pm.

Centre Cívic La Sedeta.

C/ Sicília, 321.

Concert d’inauguració / Concierto de inauguración / Opening Concert.

10 € (2 concerts): Compra la teva entrada / Compra tu entrada / Buy your ticket AQUÍ/ HERE

[Cat]

Si l’escena musical del nostre país té un artista que fa bo el tòpic de no necessitar presentació, Pau Riba és un dels candidats més ferms a ser-ne mereixedor. Actiu des de finals dels anys seixanta, la seva carrera com a músic i poeta provocador, innovador i iconoclasta l’ha dut a treballar amb els noms més reconeguts de l’escena contracultural del darrer mig segle i a continuar, encara ara, amb una activitat tan constant com canviant. A l’OFF LEM 2020, Riba actuarà amb la seva nova formació PLAN: ell mateix (P) amb veu i guitarra, el seu fill petit Llull (L) a la bateria, Anna Tobias (A) de Coetus al baix elèctric i veus i Noè Escolà (N), nebot de Dodó Escolà, als teclats, la flauta travessera i el saxo tenor, amb un repertori composat, tant textos com música, pel mateix Pau Riba. Una de les primeres actuacions de la nova banda d’un dels músics més reconeguts del panorama català.

[Cast]

Si la escena musical catalana tiene un artista que hace bueno el tópico de no necesitar presentación, Pau Riba es uno de los candidatos más firmes a merecerlo. Activo des de finales de los años sesenta, su carrera como músico y poeta provocador, innovador e iconoclasta le ha llevado a trabajar con los nombres más reconocidos de la escena contracultural del último medio siglo y a continuar, aún ahora, en constante actividad. En el OFF LEM 2020, Riba actuará con su nueva formación PLAN: él mismo (P) con voz y guitarra, su hijo menor Llull (L) a la batería, Anna Tobias (A) de Coetus al bajo eléctrico y los coros y Noè (N), sobrino de Dodó Escolà, a los teclados, la flauta travesera y el saxo tenor, con un repertorio compuesto, tanto textos como música, por Pau Riba. Una de las primeras actuaciones de la nueva banda de uno de los músicos más reconocidos del panorama catalán.

[Eng]

If Catalonia’s musical scene has an artist that makes the “not needing presentation” cliché appropriate, Pau Riba is one of the first candidates to being worthy of it. Active since the late sixties, his career as a provocative, innovative and iconoclaste musician and poet took him to work with the biggest names of the counter-cultural scene of the past half century and to continue, even now, with a constant activity. At OFF LEM 2020, Riba will perform with his new band PLAN: himself (P) on voice and guitar, his youngest son Llull (L) on drums, Anna Tobias (A) from Coetus on bass guitar and voice and Noè, Dodó Escolà’s nephew, on keyboards, transverse flute and tenor sax, with a set composed, both texts and music, by Pau Riba himself. One of the first shows of the new band of one of the most recognised Catalan musicians.


FLOY KROUCHI I ELENE BRAVO

Encontres en L’Espai-Temps / Encuentros en el Espacio-Tiempo / Encounters in the Space-Time

Dissabte / Sábado / Saturday 10 octubre, 19 h.

La Muriel

C/ Verntallat, 30

COMPLET / COMPLETO / SOLD OUT

(Cat) Hi ha noms lligats a la història i la idiosincràsia del LEM. És el cas de la francesa Floy Krouchi, que va ser artista resident de GTS el 2017 i el 2018 després d’inaugurar el LEM 2016 amb els seus magnífics “Bass Holograms”. Baixista, compositora, improvisadora i experimentadora sonora, Krouchi va debutar el 1994 al món del noise i el dub industrial. Més tard va treballar a l’Índia —amb Sumanthi— i als EUA —amb Ches Smith i Emilie Lesbros, entre d’altres. A banda de col·laborar amb músics experimentals, a Krouchi li agrada ajuntar-se amb artistes d’altres disciplines. Un bon exemple és aquest encontre, totalment inèdit, amb la ballarina Elene Bravo, professora de dansa clàssica i contemporània formada a Bèlgica i al Royal Ballet d’Anglaterra i que ha actuat per tot l’estat espanyol.

(Cast) Hay nombres vinculados a la historia y la idiosincrasia del LEM. Es el caso de la francesa Floy Krouchi, que fue artista residente de GTS en 2017 y 2018 e inauguró el LEM 2016 con sus magníficos “Bass Holograms”. Bajista, compositora, improvisadora y experimentadora sonora, Krouchi debutó en 1994 en el mundo del noise y el dub industrial. Más tarde trabajó en la India —con Sumanthi— y en EEUU —junto a Ches Smith y Emilie Lesbros, entre otros. Al margen de colaborar con músicos experimentales, a Krouchi le gusta juntarse con artistas de otras disciplinas. Un buen ejemplo es este encuentro, totalmente inédito, con la bailarina Elene Bravo, profesora de danza clásica y contemporánea formada en Bélgica y el Royal Ballet de Inglaterra y que ha actuado por toda España.

(Eng) There are names that are entwined with LEM’s history and spirit. One of them is Floy Krouchi, who was GTS’ resident artist in 2017 and 2018 and opened LEM 2016 with her magnificent “Bass Holograms”. Bass guitar player, composer, improviser and sound experimenter, Krouchi debuted in 1994 in the world of noise and industrial dub. Later on she worked in India —with Sumanthi— and in the USA —with Ches Smith and Emilie Lesbros, among others. Apart from collaborating with fellow experimental musicians, Krouchi likes to get together with artists from other disciplins. A good example of it is this meeting, for the first time, with dancer Elene Bravo, teacher of classical and contemporary dance, formed in Belgium and the Royal ballet and that has performed all over Spain.


NARA IS NEUS + SASHA SMIRNOVA: AFTERIMAGE

Divendres / Viernes / Friday 16 octubre, 21 h / 9 pm

NOVA UBICACIÓ / NUEVA UBICACIÓN / NEW VENUE:

Centre Cívic La Sedeta (Sala polivalent)

C/ Sicília, 321.

COMPLET / COMPLETO / SOLD OUT

[Cat] ‘Afterimage’ és una performance audiovisual produïda por la compositora electroacústica nara is neus i l’artista visual Sasha Smirnova. La performance es un punt de trobada de l’analògic i el digital. L’itinerari creat per aquesta mescla duu l’espectador a un món de sons i imatges plens de sabors foscos, malenconiosos i nostàlgics.

nara is neus és una compositora que treballa amb els sons foscos i ambientals buscant nous tons i textures. Navegant entre low-rpm, bandes sonores i drone, les seves composicions creixen en base a pinzellades contínues, oferint diverses intensitats del silenci al soroll, creant peces on l’harmonia és més un significat que un propòsit.

Sasha Smirnova és una artista visual que explora els mitjans digitals per a performances i instal·lacions audiovisuals. Amb la seva feina, mira de combinar la pràctica artística i el món de la nit buscant les combinacions inesperades de formes i colors que duen a les seqüències, creant un feedback loop de les experiències visuals. Ha mostrat els seus treballs a: Black Box Music Center a Helsinki; Roskilde Festival; Griessmuehle, Urban Spree, about blank, i CTM Festival a Berlin; Parallel Festival, Teorema Festival, LAUT, Haimney Gallery y MutekES a Barcelona, Färgfabriken a Stockholm, i altres.

[Cast] ‘Afterimage’ es una performance audiovisual producida por la compositora electroacústica nara is neus y la artista visual Sasha Smirnova. La performance es un punto de encuentro de lo analógico y lo digital. El itinerario creado por esta mezcla, lleva al espectador a un mundo de
sonidos y imágenes llenos de sabores oscuros, melancólicos y nostálgicos.

nara is neus es una compositora que trabaja con los sonidos oscuros y ambientales buscando nuevos tonos y texturas. Navegando entre low-rpm, bandas sonoras y drone, sus composiciones crecen en base a pinceladas continuas, ofreciendo diferentes intensidades del silencio al ruido, creando piezas donde la armonía es más un significado que un propósito.

Sasha Smirnova es una artista visual que explora los medios digitales para performances e instalaciones audiovisuales. Con su trabajo, trata de combinar la práctica artística y el mundo de noche buscando las combinaciones inesperadas de formas y colores que llevan a las secuencias creando un feedback loop de las experiencias visuales. Ha mostrado sus trabajos en: Black Box Music Center en Helsinki; Roskilde Festival; Griessmuehle, Urban Spree, about blank, y CTM Festival en Berlin; Parallel Festival, Teorema Festival, LAUT, Haimney Gallery y MutekES en Barcelona, Färgfabriken en Stockholm, y otros.

[Eng] ‘Afterimage’ is an audiovisual performance produced by electroacoustic producer nara is neus and visual artist Sasha Smirnova. The performance is a meeting point for analog and digital sonic and visual elements. An itinerary that evolves from this fuse leads the audience through an experience filled with melancholic, dark, and nostalgic flavours.

nara is neus is a producer who is working with ambient soundscapes focusing on new tones and textures. Moving between low-rpm, experimental music and drone with a huge interest in soundtracks, her compositions grow based on continuous brushstrokes, offering different intensities from silence to noise, creating sound waves where the harmony is rather a meaning than a purpose.

Sasha Smirnova is a visual artist who is exploring digital media for audiovisual performances and installations. With her work, she aims to combine artistic practice and nightlife searching for unexpected combinations of shapes and colours that lead to new sequences creating a feedback loop of visual experiences. Her works have been shown at Black Box Music Center in Helsinki; Roskilde Festival; Griessmuehle, Urban Spree, about blank, and CTM Festival in Berlin; Parallel Festival, Teorema Festival, LAUT, Haimney Gallery, and MutekES in Barcelona, Färgfabriken in Stockholm, and others.


CLARA LAI I JOAN MOLL

Encontres en l’Espai-Temps / Encuentros en el Espacio-Tiempo / Encounters in the Space-Time

Dissabte / Sábado / Saturday 17 octubre, 20 h / 8 pm

Experimentem amb l’Art (EART)

C/ Torrijos, 68.

COMPLET / COMPLETO / SOLD OUT

[Cat]

Clara Lai (piano) i Joan Moll (bateria) exemplifiquen l’empenta –i creativitat– extraordinàries de les novíssimes generacions del jazz barceloní. Lai, que va ser al LEM 2019 com a integrant de Black Flower, va debutar el 2016 amb un disc potentíssim a piano sol: “Haikus” (Discordian), simbiosi perfecta entre el lirisme, la improvisació lliure i l’experimentació sonora. D’aleshores ençà, ha esdevingut un nom indispensable del circuit barceloní del free, sigui en solitari o amb propostes com BEC i Entre Cérvols Llauradors. Per la seva banda, Moll ha col·laborat amb grans noms del jazz com ara Mayte Alguacil, Jorge Rossy i Jaume Llombart. A finals de 2019, l’aragonesa i el menorquí es van trobar per constituir un duet que explora, diuen, “els plecs i desplegaments sonors entre la bateria i el piano.” En un diàleg més que suggeridor, Lai i Moll ens proposen un viatge oníric, a la deriva, amb composicions de Lai, estructures modulars i narratives i un discurs que transita entre la música escrita i la instantània.

[Cast]

Clara Lai (piano) y Joan Moll (batería) ejemplifican el extraordinario dinamismo –y la creatividad– de las novísimas generaciones del jazz barcelonés. Lai, que recaló en el LEM 2019 como integrante de Black Flower, debutó en 2016 con un disco potentísimo a piano solo: “Haikus” (Discordian), simbiosis perfecta entre el lirismo, la improvisación libre y la experimentación sonora. Desde entonces es una figura imprescindible del circuito barcelonés del free, sea en solitario o con propuestas como BEC y Entre Cérvols Llauradors. Por su lado, Moll ha colaborado con grandes nombres del jazz como Mayte Alguacil, Jorge Rossy y Jaume Llombart. A finales de 2019, la aragonesa y el menorquín se juntaron para constituir un dúo que explora, dicen, “los pliegues y despliegues sonoros entre la batería y el piano.” Mediante un diálogo más que sugerente, Lai y Moll nos proponen un viaje onírico, a la deriva, con composiciones de Lai, estructuras modulares y narrativas y un discurso que transita entre la música escrita y la instantánea.

[Eng]

Clara Lai (piano) and Joan Moll (drums) are an example of the extraordinary force -and creativity- of the newest generations of jazz musicians from Barcelona. Lai, that performed at 2019’s LEM as a member of Black Flower, made her debut on 2016 with a powerful album for solo piano: Haikus (Discordian), a perfect combination of lyricism, free improvisation and sound experimentation. From then on she’s been an unmissable figure of Barcelona’s free jazz circuit, both as a solo artists or in projects such as BEC and Entre Cèrvols Llauradors. On the other hand, Moll has worked with big names of the jazz scene such as Mayte Alguacil, Jorge Rossy and Jaume Llombart. At the end of 2019, the Aragonese and the Minorcan got together to form a duo that explores, as they say, “the sonic twists and turns between drums and piano”. In a very suggestive dialog, Lai and Moll propose us an dreamlike trip, adrift, with Lai’s compositions, modular structures and narratives that moves between written and instantaneous music.


LAURA LLANELI

Divendres / Viernes / Friday 23 octubre, 20 h / 8 pm

Centre Cívic Convent de Sant Agustí 

C/ Comerç, 36.

COMPLET / COMPLETO / SOLD OUT

Foto: Ernest Abentin / GTS

[Cat]

L’artista resident de Gràcia Territori Sonor aquest 2020 és Laura Llaneli, una exploradora de la relació entre l’experiència sonora individual i la producció, els aparells i pràctiques emprades en les arts visuals contemporànies. Un dels seus focus d’atenció, en aquest sentit, és l’impacte que tenen les variacions dels patrons i les estructures estables dels productes culturals més populars. Així, els seus projectes han girat sobre la força del so pop com a icona social des d’una òptica crítica, els canvis en els paràmetres de la composició clàssica i altres camins d’experimentació que l’han dut a indrets tan diferents com sorprenents. Si al LEM 2019 ens va mostrar el seu espectacular projecte Lovelace, que va ser molt ben rebut pel nostre públic, a l’OFF LEM 2020 Llaneli ens presentarà una actuació basada en el seu projecte “Palpitar Palpar”, centrat en l’acció del cos a l’escenari, en el llenguatge que transita entre cossos comuns a través de les vibracions. Serà una acció de contacte físic a través del so i també de contacte eteri i distància fluida, amb un text en tres idiomes que es transmetrà a diferents tipus de materials, creant escultures sonores que bategaran amb la veu.

[Cast]

La artista residente de Gràcia Territori Sonor este 2020 es Laura Llaneli, una exploradora de la relación entre la experiencia sonora individual y la producción, los aparatos y las prácticas utilizadas en las artes visuales contemporáneas. Uno de sus focos de atención en este sentido es el impacto que tienen la variaciones de los patrones y las estructuras estables de los productos culturales más populares. Así, sus proyectos han girado en torno a la fuerza del sonido pop como icono social desde una óptica crítica, los cambios en los parámetros de la composición clásica y otros caminos de experimentación que la han llevado a lugares tan diferentes como sorprendentes. Si en el LEM 2019 nos mostró su espectacular Lovelace, que fue muy bien recibido por nuestro público, en el OFF LEM 2020 Llaneli nos presentará una actuación basada en su proyecto “Palpitar Palpar”, centrada en la acción del cuerpo en el escenario, en el lenguaje que transita entre cuerpos comunes a través de las vibraciones. Será una acción de contacto físico a través del sonido i también de contacto etéreo y distancia fluida, con un texto en tres idiomas que se transmitirá a distintos tipos de materiales, creando esculturas sonoras que palpitarán con la voz.

[Eng]

Gracia Territori Sonor’s resident artist this 2020 is Laura Llaneli, an explorer of the relationship between the individual sonic experience and the production, the devices and the practises used in contemporary arts. One of the things she focuses in, in this sense, is the impact of variations in the patterns and stable structures of the most popular cultural products. Her projects have revolved around the force of pop sounds as a social icon from a critical perspective, the power of changes in the parameters of classical composition and other experimental paths that have brought her to places as different as they are surprising. If at LEM 2019 she showed us her spectacular Lovelace project, that was very well received by our public, at OFF LEM 2020 Llaneli will present a performance based on her project “Palpitar Palpar”, which revolves around the body’s action on stage, on language traversing through common bodies using vibration. It will be an action with physical contact through sound and also of ethereal contact and fluid distance, with a text in three languages that will be transmitted through different materials, creating sound sculptures that beat with the voice.


TIGER MENJA ZEBRA

Divendres / Viernes / Friday 23 octubre, 21 h / 9 pm

Centre Cívic Convent de Sant Agustí 

C/ Comerç, 36.

COMPLET / COMPLETO / SOLD OUT

[Cat]

Una de les propostes sonores més contundents que van sorgir a Catalunya la dècada passada, entre 2012 i 2017 Tiger Menja Zebra van publicar els tres àlbums del que han anomenat la Trilogia de l’Autodestrucció de l’Ésser Humà: “Com començar una guerra”, “Súper Ego” i “Anarquia i mal de cap”. En aquests tres treballs han traçat un camí que els ha dut a les profunditats de la provocació, la ràbia, la supèrbia i la foscor, fent servir com a fil conductor una agressivitat sonora que es fa encara més patent a les seves actuacions en directe, un espectacle que és impossible definir sense fer servir l’adjectiu “violent”. Sens dubte el concert més sorollós de l’OFF LEM 2020.

[Cast]

Una de las propuestas más contundentes que surgieron en Cataluña durante la década pasada, entre 2012 y 2017 Tiger Menja Zebra publicaron los tres discos la que han llamado su Trilogía de la Autodestrucción del Ser Humano: “Com començar una guerra”, “Súper Ego” y “Anarquia i mal de cap”. En estos tres trabajos han trazado un camino que les ha llevado a las profundidades de la provocación, la rabia, la soberbia y la oscuridad, usando como hilo conductor una agresividad sonora que se hace todavía más patente en sus actuaciones en directo, un espectáculo imposible de definir sin usar el adjetivo “violento”. Sin duda el concierto más ruidoso del OFF LEM 2020.

[Eng]

One of the most hard-hitting projects arisen from Catalonia during the past decade, between 2012 and 2017 Tiger Menja Zebra relased the three albums of their Self-Destruction of the Human Being Trilogy: “Com començar una guerra”, “Súper Ego” and “Anarquia i mal de cap”. In these three works they followed a path that took them to the depths of provocation, rage, arrogance and darkness, with their sound aggressiveness as a connecting thread that is even more clear when they perform live, a show that can’t be defined without using the adjective “violent”. Undoubtedly OFF LEM 2020’s noisiest concert.


ALPHA DECAY & VALENTINA ALVARADO I CARLOS VÁSQUEZ

Encontres en L’Espai-Temps / Encuentros en el Espacio-Tiempo / Encounters in the Space-Time

Dissabte / Sábado / Saturday 24 octubre, 20 h / 8 pm.

Experimentem amb l’Art (EART)

C/ Torrijos, 68

Taquilla inversa / Donations at the end of the action.
Reserva obligatòria / Only with reservation: AQUÍ / HERE.

[Cat]

Ambre Laparra és una enginyera de so en directe francesa. El seu projecte musical, Alpha Decay, és un espectacle d’electrònica interpretada amb sintetitzadors modulars i basat en improvisacions des de paisatges sonors experimentals a ritmes electro sorollosos. Es va endinsar en l’escena modular DIY i va començar a tocar en directe al Modular Day Festival BCN, el Dutch Modular Fest, Phonos, El Pumarejo… El 2019 va crear el Wave Game un sistema de joc d’ones entre llum, so, moviment, ritme cardíac… on cada cosa afecta l’altra per crear espectacles únics en viu. Laparra compartirà Encontre amb Valentina Alvarado i Carlos Vásquez, dos artistes visuals experimentals que  treballen amb una barreja llenguatges plàstics establint diàlegs amb  una forta càrrega política.

[Cast]

Ambre Laparra es ingeniera de sonido en directo francesa. Su proyecto musical Alpha Decay es un show de electrónica interpretado con sintetizadores modulares y basado en improvisaciones desde paisajes sonoros experimentales hasta ritmos electro ruidosos. Se adentró en la escena modular DIY y comenzó a tocar en vivo en Modular Day Festival BCN, el Dutch Modular Fest, Phonos, El Pumarejo… En 2019 crea Wave Game, un sistema de juego de ondas entre luz, sonido, movimiento, ritmo cardiaco, donde cada cosa afecta la otra para crear performances en vivo únicas. Laparra compartirá Encuentro con Valentina Alvarado y Carlos Vásquez, dos artistas visuales experimentales que  trabajan con una mezcla de lenguajes plásticos estableciendo diálogos con una fuerte carga política.

[Eng]

Ambre Laparra is a French live sound engineer. Her Alpha Decay project is an electronic show played with modular synthesizers and based on improvisations, from experimental sound landscapes to noisy electro rhythms. She entered the modular DIY scene and started playing live in Day Festival BCN, Dutch Modular Fest, Phonos, El Pumarejo… In 2019 she created Wave Game a system with light, sound, movement, heartbeats… where each thing affects the others to create unique live performances. Laparra will share this Encounter with Valentina Alvarado and Carlos  Vásquez, two experimental visual artists that work with a mix of plastic languages and establish dialogues with poweful political content.


ELI GRAS

CANVI D’HORARI / CAMBIO DE HORARIO / CHANGE OF TIME

Divendres / Viernes / Friday 30 octubre, 19:30 h / 7:30 pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília, 321.

Concert de cloenda / Concierto de clausura / Closing Night

7 € (2 concerts). Compra la teva entrada / Compra tu entrada / Buy your ticket AQUÍ/ HERE

[Cat]

La gracienca Eli Gras no només és una de les artistes més influents de l’underground barceloní de les darreres dècades i reconeguda a tot el continent europeu sinó que és un exemple perfecte de com el treball inter/multidisciplinar i autodidacte pot desembocar en projectes tan eclèctics com interessants i en una llarga carrera com a artesana del so o, com ho expressa ella mateixa, “especialista en ferreteria conceptual”. Amiga de GTS des dels seus inicis, a l’OFF LEM 2020 Eli Gras torna amb un concert d’improvisació amb elements i enginys sonors construïts per ella mateixa. Una actuació de la vella escola, electroacústica, amb cables, aparells variats, pedals bàsics i sense ordinador. Una sessió diversa, radical i tova, desenfadada i narrativa, patafísica i tot el contrari, amb una aproximació interpretativa als elements propera a l’animisme.

[Cast]

La gracienca Eli Gras no solo es una de las artistas más influentes del underground barcelonés de las últimas décadas y reconocida en todo el continente europeo sino que también es un ejemplo perfecto de como el trabajo inter/multidisciplinar y autodidacta puede desembocar en proyectos tan eclécticos como interesantes y en una larga carrera como artesana del sonido o, como dice ella misma, “especialista en ferretería conceptual”. Amiga de GTS desde sus inicios, en el OFF LEM 2020 Eli Gras vuelve con un concierto de improvisación con elementos y aparatos sonoros construidos por ella misma. Una actuación de la vieja escuela, electroacústica, con cables, cacharros variados, pedales básicos y sin ordenador. Una sesión diversa, radical y blanda, desenfadada y narrativa, patafísica y todo lo contrario, con una aproximación interpretativa a los elementos próxima al animismo.

[Eng]

Gràcia-born Eli Gras is not only one of the most influential artists in the last decades Barcelona’s underground and respected all over Europe but she’s also an example of how inter/multidisciplinar and self-taught work can produce projects as eclectic as they are interesting and in a long career as a sound artisan or, in her own words, “specialist in conceptual ironmongery”. A friend of GTS’ since its beginnings, Eli Gras is back at OFF LEM 2020 with an improvisation concert with elements and sonic gear built by herself. An old-school show, electroacoustic, with wires, various machines, basic pedals and without computers. A diverse, radical and soft session, carefree and narrative, pataphysical and not, with an interpretative approximation to the elements that lies close to animism.


BLANCA LLUM I LOS SARA FONTÁN

CANVI D’HORARI / CAMBIO DE HORARIO / CHANGE OF TIME

Divendres / Viernes / Friday 30 octubre, 20:30 h / 8:30 pm

Centre Cívic La Sedeta

C/ Sicília, 321.

Concert de cloenda / Concierto de clausura / Closing Night

7 € (2 concerts). Compra la teva entrada / Compra tu entrada / Buy your ticket AQUÍ/ HERE

[Cat]

Això són tres projectes artístics que s’estavellen entre ells i que es proposen, com a mínim, tres coses. En primer lloc, convocar el violí, els pedals, la percussió i la veu per fer-ne una barreja impertinent que no pensa abandonar la tendresa. En segon lloc, acollir la fragilitat dels àudios maldestres, de la comunicació diferida i de la precarietat virtual que ha sostingut, en temps de pandèmia, el diàleg entre la música de Sara Fontán i Edi Pou i la poesia de Blanca Llum Vidal. Per últim, encaminar-se al post-rock, a la clàssica contemporània i a l’amor a la brega per tal de fugir de la repetició i del confort com qui fuig d’una pena molt grossa o de la pesta.

[Cast]

Esto son tres proyectos artísticos que chocan entre ellos y que se proponen, como mínimo, tres cosas. En primer lugar, convocar el violín, los pedales, la percusión y la voz para hacer de ellos una mezcla importinente que no piensa abandonar la ternura. En segundo lugar, acoger la fragilidad de los audios torpes, de la comunicación diferida y de la precariedad virtual que ha sostenido, en tiempos de pandemia, el diálogo entre la música de Sara Fontán y Edi Pou y la poesía de Blanca Llum Vidal. Por último, poner rumbo al post-rock, a la clásica contemporánea y al amor a la lidia para huir de la repetición y el confort como quien huye de una gran pena o de la peste.

[Eng]

These are three artistic projects that collide and that propose themselves, at least, three things. In the first place, to call together violin, pedals, drums and voice to make an impertinent mix that won’t forget tenderness. In the second place, to embrace the fragility of clumsy audios, of deferred comunication and of virtual precariousness that held on, in pandemic times, the dialogue between Sara Fontán and Edi Pou’s music and Blanca Llum Vidal’s poetry. In the last place, to set course to post-rock, to classical contemporary and to the love of fighting to run away from repetition and comfort as if they ran away from a great sorrow or from the plague.