RESUM FIDEDIGNE / RESUMEN FIDEDIGNO / TRUSTWORTHY SUMMARY

15 Dec
ATENCIÓ: VISITA GUIADA A L'EXPOSICIÓ DE MARC O'CALLAGHAN avui dilluns 15 de desembre a les 20h i divendres 19 a les 12:30h. (c/ Igualada, 10) ATENCIÓN: VISITA GUIADA A LA EXPOSICIÓN DE MARC O'CALLAGHAN hoy lunes 15 de diciembre a las 20h y viernes 19 a las 12:30h. (c/ Igualada, 10) ATTENTION: GUIDED VISIT OF THE EXHIBITION OF MARC O'CALLAGHAN today Monday 15 of December at 20hr and Friday 19 at 12:30h. (c/ Igualada, 10)

ATENCIÓ: VISITA GUIADA A L’EXPOSICIÓ DE MARC O’CALLAGHAN avui dilluns 15 de desembre a les 20h i divendres 19 a les 12:30h. (c/ Igualada, 10)
ATENCIÓN: VISITA GUIADA A LA EXPOSICIÓN DE MARC O’CALLAGHAN hoy lunes 15 de diciembre a las 20h y viernes 19 a las 12:30h. (c/ Igualada, 10)
ATTENTION: GUIDED VISIT OF THE EXHIBITION OF MARC O’CALLAGHAN today Monday 15 of December at 20hr and Friday 19 at 12:30h. (c/ Igualada, 10)

IMATGES TEL·LÚRIQUES, POESIA COM UN RIU I CRUÏLLA DE MÚSIQUES

Les activitats que han dotat de contingut a la setena setmana del LEM 2014 expliquen molt bé l’esperit del festival i la seva voluntat d’explorar llenguatges diferents. Així va succeir amb la presentació de l’exposició de les esotèriques il·lustracions de Marc O’Callaghan (acrílic sobre tela i lli) sobre els significats tel·lúrics de les 12 places originals de Gràcia. Va tornar a materialitzar-se amb la lectura que van realitzar mà a mà Orlando Guillén i Andreu Subirats, on, amb les seves veus sàvies, van llegir bells fragments dels seus poemes-riu i van presentar l’edició bilingüe de Canaris fosforescents d’Enric Cassases. La setmana va concloure amb l’interessantíssim concert d’Aida Nadeem en el MACBA. Aquesta dona, nascuda a Bagdad i actualment vagabunda del món, com ella es defineix, va usar l’electrònica, el fagot i la seva veu plena de registres, construint bucles de sons i cors per recrear l’exaltació de l’amor del místic andalusí Ibn Arabí i també per explicar el dolor i la desolació de la guerra.

Les 12 places de Gràcia segons Marc O'Callaghan

Les 12 places de Gràcia segons Marc O’Callaghan

IMÁGENES TELÚRICAS, POESÍA COMO UN RÍO Y ENCRUCIJADA DE MÚSICAS

Las actividades que han dotado de contenido a la séptima semana del LEM 2014 explican muy bien el espíritu del festival y su voluntad de explorar lenguajes distintos. Así sucedió con la presentación de la exposición de las esotéricas ilustraciones de Marc O’Callaghan (acrílico sobre tela y lino) sobre los significados telúricos de las 12 plazas originales de Gràcia. Volvió a materializarse con la lectura que realizaron mano a mano Orlando Guillén y Andreu Subirats, donde, con sus voces sabias, leyeron hermosos fragmentos de sus poemas-río y presentaron la edición bilingüe de Canarios fosforescentes de Enric Cassases. La semana concluyó con el interesantísimo concierto de Aida Nadeem en el MACBA. Esta mujer, nacida en Bagdad y actualmente vagabunda del mundo, como ella se define, usó la electrónica, el fagot y su voz llena de registros, construyendo bucles de sonidos y coros para recrear la exaltación del amor del místico andalusí Ibn Arabí y también para explicar el dolor y la desolación de la guerra.

Guillén-Subirats: els rius de la poesia

Guillén-Subirats: els rius de la poesia

TELLURIAN IMAGES, RIVER-LIKE POETRY AND MUSICAL CROSSROAD

The seventh week agenda of the LEM 2014 explains our festival’s spirit and its aim for exploring diferent languages. That’s what happened with the exhibition of Marc O’Callaghan‘s esoteric illustrations (acrylic on canvas and linen) on the telluric meaning of the originary 12 squares of Gràcia quarter; it materialized again with Orlando Guillén and Andreu Subirats hand in hand reading, with their wise voices, of beautiful passages from their river-poems and presenting the bilingual edition of Fluorescent Canarys by Enric Cassases. And this exploratory aim was completed with the Aida Nadeem‘s interesting concert at MACBA. A woman born in Bagdad but currently a “world wanderer”, on her own words, who used electronics, bassoon and her huge registers voice to build sonic loops and choruses around the love exaltation of andalusian mystic, Ibn Arabí, and so to explain the pain and devastation of war.

Aida Nadeem: l'altra música àrab

Aida Nadeem: l’altra música àrab

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: